معاون دانشگاه تهران با اشاره به حادثه پلاسکو؛ باید درس مدیریت پسابحران در دانشگاهها تدریس شود

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: لازم است واحد درسی رفتارهای مدیریت پسابحران به سرفصل آموزشی دانشگاه ها افزوده شود.

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین حسینی گفت: متاسفانه نگاه سنتی به برنامه‌ ریزی‌های آموزشی در دانشگاه‌ها موجب شده است برخی موضوعات مورد نیاز جامعه در سرفصل‌های آموزشی گنجانده نشوند و امیدوارم حادثه ساختمان پلاسکو تلنگری باشد که مسئولان در این زمینه برنامه‌ریزی جدی انجام دهند.

وی افزود:اکنون به موضوعات متعددی نیاز داریم تا به عنوان مواد و سرفصل‌های آموزشی در راس کار آموزش دانشگاه‌ها قرار گیرد اما هنوز این سرفصل‌ها در دانشگاه‌ها ارائه نمی‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: اگرچه در سال‌های اخیر ایجاد برخی دوره‌های آموزشی (علاوه بر سقف تعریف شده دروس) اعلام شده اما واقعیت این است که برخی آیتم‌ها و عناوینی که پیشنهاد شده اهمیت چندانی نسبت به موضوعات دیگر ندارند و باید مباحث آموزشی براساس اولویت‌بندی در دانشگاه‌ها مطرح شوند.

حسینی حادثه آتش ‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو را تلنگری برای مسئولان در اهمیت دادن به موضوعات آموزشی متناسب با نیاز جامعه عنوان کرد و افزود: موضوع اخیر تلنگری است برای نهادهای آموزشی کشور که این موضوع را از ابعاد مختلف بررسی کنند.

وی عنوان کرد: اگرچه اتفاق اخیر تنها در بحث آموزشی قابل بررسی نیست اما باید علاوه بر مباحث آموزشی، موضوعات تحقیقی نظیر (پژوهش درخصوص بحران‌های شهری) نیز مورد توجه نهادهای آموزشی(دانشگاه‌ها) قرار گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اضافه کرد: در حوزه پژوهشی دانشکده‌های مختلف مانند روانشناسی، علوم اجتماعی، فنی ‌مهندسی و غیره می‌توانند موضوع بحران‌های شهری را از ابعاد مختلف بررسی کنند و درسی را با این عنوان که رشته بین‌ رشته‌ای محسوب می‌شود و به حوزه خاصی نیز ارتباط پیدا نمی ‌کند در دروس واحد آموزشی بگنجانند.

حسینی اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های آموزشی و حتی بازنگری برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها نیز از رویه‌های سنتی خارج نشده و تقصیر اصلی متوجه حوزه برنامه ‌ریزی وزارت علوم به عنوان متولی اصلی برنامه ‌ریزی درسی در دانشگاه‌ها است.