شاهد فضای سر زنده در دانشگاه ها هستیم

شاهد فضای سر زنده در دانشگاه ها هستیم

شاهد فضای سر زنده در دانشگاه ها هستیم

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل ازخبرنگار فرهنگی ایرنا، وحید احمدی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: مسوولیت در نظام ما به ویژه در عرصه فرهنگ وعلم امانت است که نگه داشتن وتحویل دادن آن هر دو سخت است.
امروز محمد حسن صدوق جایگزین محمد مهدی طهرانچی شد.
معاون وزیر علوم در ادامه گفت: در حکمرانی نوین جهانی دانشگاه و دانش به معنای ابزار قدرت و حکم رانی درست دانش است .
احمدی افزود: امروزه ابزار نفوذ دیگر سلاح نیست، کسی که عالمانه فکر می کند و برنامه ریزی مدیریتی و آینده نگری دارد، او صاحب اسلحه و حاکم است .
وی ادامه داد: فضای دانشگاه باید فضایی سرشار از آرامش و حیات و شور ونشاط باشد و در چنین فضایی خلاقیت ایجاد می شود.
در ادامه این مراسم سید حسن صدوق سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: امیدوارم بتوانم از دانش رییس قبلی در ادامه مدیریت دانشگاه بهره مند شوم.
وی گفت: معتقدم کار کردن در دانشگاه به مراتب سخت تر و پیچیده تر از انجام وظیفه در یک وزارتخانه است.
صدوق در ادامه خطاب به اساتید دانشگاه افزود: افرادی که متاع ما را می خرنند دانشجویان هستند و ما باید کاری کنیم که آنها به آینده امیدوار باشند.
وی با بیان اینکه نباید کارها و اقداماتی انجام دهیم که دانشجویان مایوس شوند خاطر نشان کرد ما باید دانشجویان را نسبت به دین و وطن و میهن خود وفادار و امیدوار نگاه داریم و کمال جویی را در آنها تقویت کنیم .
سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد : می گویند دانشگاه امنیتی شده است، اگر ما درست عمل کنیم دانشجو چنین احساسی را نخواهد داشت.

*‌ دانشگاه شهید بهشتی در رنکینگ جهانی 80 پله صعود کرد
رییس سابق دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاهیان این مرکز علمی توانستند دوباره رشد طلایی علمی دانشگاه شهید بهشتی را رقم بزنند و ما در کیفیت بخشی به مقالات رشد بسیار مناسبی داشیتم و توانستیم در رنکینگ ها هر سال 80 پله صعود کنیم .
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ،محمد مهدی طهرانچی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: دانشگاه شهید بهشتی در پایگاه جهانی کیو.اس Q.S جز 5 دانشگاه اول است .
وی گفت روزی که کار خود را آغاز کردم همیشه به این می اندیشدم که در مراسم تودیع چه خواهم گفت : و خدا را شاهد می گیرم که طی این مدت هیچ گاه در خدمت به دانشگاه کوتاهی نکردم .
وی ادامه داد: هنگامی که این سمت را بدست گرفتم 520 عضو هیات علمی 60 هکتار زمین و 13 دانشکده داشتیم اما امروز 870 عضو هیات علمی ، 120 هکتار زمین 10 پژوهشکده 18 هزاردانشجو و 19 دانشکده داریم .
رییس سابق دانشگاه شهید بهشتی افزود: این دانشگاه بالاترین رشد بودجه سال 96 را دارد که مقرر شده 145 میلیارد تومان را باید خود دانشگاه تامین کند.
وی یادآور شد : دانشگاه شهید بهشتی چندی پیش میزبان مجمع دانشگاهی ایران و جهان عرب بود و روسا و معاونین 10 دانشگاه جهان عرب میهمان ما بودند. فردای روز افتتاحیه وزیرعلوم با من تماس گرفت لطف کرده و گفت که می خواهد فرد دیگری را به عنوان رییس دانشگاه بهشتی بفرستد. بنده گفتم قرار است در این دانشگاه مجمع دانگشاهی ایران و جهان عرب برگزار شود.
وی افزود: همچنین در سفری که به روسیه به همراه دو نفر دیگر داشتم ‘ گفتند این فردی که در کنار تو (طهرانچی) است به عنوان رییس جدید انتخاب شده وقرار است تا یک ماه دیگر جایگزین شود برهمین اساس از چند ماه پیش جلسات دانشگاه را با فرد جدید اداره می کردیم’.
بر اساس این گزارش در حاشیه این مراسم طهرانچی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر شایعه برکناری اش به دلیل انتشار اخباری در مورد تحصیل یکی از اعضای دولت گفت: بنده چیزی نمی دانم و مسوولیت من بهمن ماه تمام می شود .

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *