درخواست وزیر علوم عراق از ایران برای بورسیه شدن دانشجویان

درخواست وزیر علوم عراق از ایران برای بورسیه شدن دانشجویان

درخواست وزیر علوم عراق از ایران برای بورسیه شدن دانشجویان

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی با عبدالرزاق وزیر علوم و آموزش عالی عراق دیدار و گفتگو کرد.
عبدالرزاق وزیر علوم و آموزش عالی کشور عراق در این دیدار گفت: حضور هیات‌های دانشگاهی ایران فرصت مناسبی برای تداوم همکاری‌های علمی برای کشور عراق است و امیدواریم این سفرها منجر به تبادل اساتید و دانشجویان بیشتری شود.
وی ادامه داد: به منظور سرعت‌ دادن به جذب دانشجویان، بهتر است تفاهم نامه ای میان طرفین به امضا برسد تا از تاخیر در جذب دانشجویان عراقی جلوگیری شود و برای تسریع در این کار، مسئولان مربوطه عراقی ظرف مدت یک هفته یادداشتی را تدوین خواهند کرد تا پس از امضای طرفین به زودی اجرایی شود.
وزیر علوم و آموزش عالی کشور عراق افزود: برنامه داریم دوره‌هایی برای کادر علمی و اساتید دانشگاه‌های عراقی، کلاس‌های آموزشی برای کتابداری و تجهیز کتابخانه، روش تدریس و تحقیق و کتابخانه الکترونیک برای تعداد 100 نفر در بازه‌های زمانی مختلف برگزار شود.
عبدالرزاق گفت: از برگزاری بخشی از دوره‌ها در ایران و بخشی دیگر در عراق استقبال می‌کنیم و تقاضای بورسیه برای دانشجویان عراقی داریم که با همکاری وزارت علوم عراق و دانشگاه‌های برتر ایران صورت گیرد.
احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر 14 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.
وی عنوان کرد: حدود 55 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این دانشگاه160 دانشجو خارجی دارد که بیشتر این دانشجویان از کشور عراق هستند.
معتمدی عنوان کرد: آمادگی لازم در زمینه جذب دانشجویان و همچنین تبادل اساتید و برگزاری دوره‌های کوتاه‌ مدت آموزشی برای اساتید و دانشجویان عراقی را داریم.
وی خاطرنشان کرد: برای جذب دانشجوی خارجی نیز برخی ساز و کارها را تدوین کرده‌ایم و حداقل هزینه را برای دانشجویان نسبت به دیگر کشورها در نظر گرفته‌ایم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پیشنهاد ما این است که بر اساس همکاری‌های نفتی که بین وزارتخانه‌های نفت ایران و عراق برقرار است، وزارت علوم و آموزش عالی عراق اعزام دانشجویان رشته‌های مهندسی نفت و گرایش‌های آن را از طریق معرفی وزارت نفت عراق به ایران برای آموزش توسط دانشگاه امیرکبیر پیگیری کند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *