انتخاب مقاله دو پژوهشگر دانشگاه شریف در فهرست مقالات داغ الزویر

انتخاب مقاله دو پژوهشگر دانشگاه شریف در فهرست مقالات داغ الزویر

انتخاب مقاله دو پژوهشگر دانشگاه شریف در فهرست مقالات داغ الزویر

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، این مقاله که با عنوان’ارائه یک مدل چند هدفه پایدار جهت برنامه ریزی اقدامات لجستیکی در فاز پاسخ به زلزله’در مجله ی Transportation Research:Part E منتشر شده است، در بازه ی زمانی 5 ساله (2017-2012) به عنوان یکی از ده مقاله داغ و پر استناد انتشارات معتبر Elsevier معرفی گردیده است.
دکتر مهدی نجفی در خصوص این مقاله با اشاره به اینکه در اغلب موارد به هنگام وقوع زلزله، منابع در دست جهت پاسخ گویی و امداد کمتر از میزان مورد نیاز است افزود: از اینرو در چنین شرایطی سازمان های امدادی باید از منابع موجود به صورت کارا استفاده نمایند تا بتوانند بهترین نتایج قابل حصول را از فرایند امداد داشته باشند.
وی ادامه داد:از دیگر مواردی که معمولا این نوع سازمان ها در شرایط وقوع بحران هایی نظیر زلزله با آن مواجه هستند، عدم دسترسی به اطلاعات دقیق است که این عدم دقت در اطلاعات خود می تواند منجر به تشدید پیچیدگی های مساله برنامه ریزی در شرایط اضطرار شود.
این استادیار دانشکده مهندسی صنایع در ادامه افزود: در این تحقیق به منظور مرتفع کردن مشکلات و پیچیدگی ها شرایط بحران تلاش شده است مدلی پایدار برای شرایط ناپایدار و غیرمطمئن ارائه شود.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی در این مدل سعی می شود که دو هدف سرویس دهی مصدومان و ارسال آن ها به بیمارستان ها یا مراکز درمانی در سریعترین زمان ممکن انجام شده و ارسال کالاهای اضطراری و اغذیه به آسیب دیدگان و مصدمان حادثه نیز در کاراترین شکل ممکن صورت پذیرد.
خاطرنشان می شود، نشریه (Transportation Research Part E (TRE از نشریه های معتبر و مطرح انتشارات Elsevier در حوزه لجستیک و حمل و نقل بوده و به انتشار مقالات کاربردی در این حوزه می پردازد.
از مشخصه های کیفی این نشریه می توان به متوسط ضریب تاثیر IF)3/319) در پنج سال اخیر، امتیاز ارجاع Citescore) 3/51) و شاخص SJR برابر با 095/2 اشاره کرد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *