وزیر علوم: ایران از نظر شتاب رشد علمی جزو 2 کشور نخست جهان است

وزیر علوم: ایران از نظر شتاب رشد علمی جزو 2 کشور نخست جهان است

وزیر علوم: ایران از نظر شتاب رشد علمی جزو 2 کشور نخست جهان است

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، محمد فرهادی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: هم اکنون سهم ایران در تولید مقالات پر استناد جهان 2.2 درصد است در حالیکه سهم آن از تولید علم دنیا به 1.8 درصد می رسد.
وی یادآورشد: ایران در تولید مقالات کیفی جهان رتبه 16 را به خود اختصاص داده است و این مسیر را با شتاب بالایی طی می کند.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری، به اصلاح آئین نامه ارتقای اساتید کشور اشاره کرد و گفت: پیش از این اساتید علاوه بر فعالیت های آموزشی و امور جاری می توانستند امتیاز ارتقای سطح را با انتشار مقاله در نشریات بین المللی ثبت کنند.
فرهادی اظهارکرد: در آیین نامه جدید علاوه بر انتشار مقالات در نشریات و مجله های معتبر بین المللی چاپ و تالیف کتاب، ارتباط با صنعت، تولید پژوهش های کیفی و فناورانه، ارتباط نزدیک با صنعت، راه اندازی شرکت های دانش بنیان و تولید محصول از فرصت های کسب امتیاز محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: انتشار مقاله های کیفی باید نقشی در تولید فناوری و حرکت در مرزهای دانش داشته باشد و همین موضوع مدنظر برنامه های توسعه ای آموزش عالی کشور قرار گرفته است.
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای حضور در جلسه شورای دانشگاه زنجان، شرکت در مراسم تودیع و معارفه رئیسان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و دیدار با برگزیدگان نمایندگان تشکل های دانشجویی، انجمن های علمی و کانون های دانشگاه زنجان به زنجان سفر کرده است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *