دانلود رایگان فصل اول کتاب جامع گرامر آزمون‌های زبان Fast Reading

مقدمه
گرامر جامع آزمون‌های زبان امروزه اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر کسی پوشیده نیست و با توجه به اینکه این زبان، زبان نشر علم در دانشگاه‌هاست، در سال‌های اخیر در کشور ما نیز مورد توجه زیادی قرار گرفته و لزوم یادگیری آن بیش از پیش احساس می‌شود. با علم به اینکه نزدیک یک‌سوم سؤالات مطرح‌شده در آزمون‌های زبان بطور مستقیم با مبحث ساختار و دستور انگلیسی در ارتباط بوده و آمادگی مناسب برای این بخش از آزمون به‌نوعی به یکی از دغدغه‌های شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مختلف تبدیل شده است، کوشش نمودم تا این اثر را برای رفع این نیاز تألیف کنم. کتاب‌های متعددی در زمینۀ گرامر و با هدف آماده‌سازی داوطلبان برای شرکت در آزمون‌های زبان به رشتۀ تحریر درآمده‌اند؛ ولی بسیاری از این کتاب‌ها یا به طرح مباحثی پرداخته‌اند که در آزمون‌ها دارای اهمیت چندانی نیستند و خوانندگان را با حجم زیادی از نکات گرامری شاید کم‌اهمیت مواجه می‌سازند، یا تنها به توضیح اجمالی نکات معینی بسنده کرده‌اند که ممکن است ناکافی باشد.
یکی از کتاب‌های خوب و موفق در توضیح ساختار و دستور زبان انگلیسی کتاب تافل لانگمن است که کتاب حاضر بر اساس تشریح و توضیح مهارت‌های ۶۰ گانۀ بخش گرامر آن تألیف شده است. در این کتاب تلاش نموده‌ام تا با تشریح مهارت‌های مطرح‌شده در کتاب تافل لانگمن و افزودن توضیحات و نکات تکمیلی و ارایۀ پاسخ تشریحی تست‌ها به زبانی بسیار ساده بتوانم به داوطلبان گرامی کمک نموده و دغدغۀ یادگیری گرامر را در بین آنها تا حد زیادی کاهش دهم. کتاب Fast Grammar کوششی است جهت آماده ساختن داوطلبان برای بخش گرامر آزمون‌های TOLIMO ،MHLE ،EPT،MSRT، تافل، کنکور دکتری رشته‌های مختلف و آزمون کارشناسی ارشد و دکتری مجموعۀ زبان انگلیسی.
این کتاب هم برای مطالعۀ خودخوان و هم برای تدریس در کلاس توسط مدرس طراحی شده است. همچنین، در این کتاب تلاش شده از اشاره به مباحث گرامری کم‌اهمیت خودداری شود و از زبانی ساده و شفاف برای توضیح مباحث استفاده شود. در توضیح مطالب این مجموعه از دو رنگ استفاده شده و کلمات و عبارات دارای نکات مهم گرامری از دیگر کلمات متمایز شده‌اند.

قسمت‌های کتاب Fast Grammar
این کتاب از ۱۶ بخش تشکیل شده که هر یک از آنها بر روی یکی از مباحث گرامری مورد سؤال در آزمون‌ها تمرکز می‌کند. هر بخش بصورت درس‌هایی ارائه شده و بخش‌ها عمدتاً به ترتیب ساده به سخت تنظیم و ارائه گردیده‌اند. قسمت‌های مختلف Fast Grammar به شرح زیر است:
۱. توضیح نکات درس به زبان ساده: در این قسمت سعی شده تا مباحثی که در آزمون‌ها حائز اهمیت هستند، به زبان ساده توضیح داده شوند.
۲. در آزمون: در این قسمت نحوۀ ارزیابی از مباحث هر بخش در آزمون‌های مختلف عنوان شده است. همچنین، مثال‌هایی از آزمون با ذکر نکات ارائه شده است.
۳. قسمت Sample Test: در انتهای هر بخش یک آزمون نمونه قرار داده شده که شامل سؤالاتی است که در آزمون‌ها از مباحث آن بخش بطور مکرر مطرح شده است. پاسخ‌های تشریحی این سؤالات را می‌توانید در انتهای کتاب مطالعه کنید.
۴. آزمون‌های جامع کتاب Kit و تست‌های آزمون‌های سراسری: در انتهای کتاب نیز ۵ آزمون جامع از کتاب Kit (که از منابع مهم آزمون‌های گرامر است) و ۱۰۱ تست از سؤالات آزمون‌های سراسری مقطع دکتری رشته‌های مختلف قرار داده شده است. برای سه آزمون جامع اول و ۱۰۱ تست آزمون‌های سراسری پاسخ تشریحی ارائه گردیده و دلیل درستی یا نادرستی گزینه‌ها تشریح گردیده است. برای آزمون‌های چهارم و پنجم نیز پاسخ کلیدی قرار داده شده است.
تکنیک‌های پاسخ‌دهی به سؤالات گرامر در بخش «در آزمون» انتهای هر بخش، مثال‌هایی از خطاهایی که در سؤالات چهارگزینه‌ای (Structure) یا سؤالات تشخیص خطای (Written Expression) آزمون‌ها مورد توجه است، ارائه شده است.
سؤالات چهارگزینه‌ای در سؤالات چهارگزینه‌ای بخشی از هر جمله با یک جای خالی جایگزین شده است. یکی از این گزینه‌ها بطور صحیح معنای جمله را تکمیل می‌کند. برای پاسخ به این سؤالات نکاتی در کتاب عنوان شده که می‌تواند برای داوطلبان گرامی بسیار مفید باشد…
توجه: همیشه همۀ گزینه‌ها را بخوانید تا دچار اشتباهات ناخواسته نشوید. دقت کنید که گزینۀ انتخابی شما نبایستی دارای لغات اضافی باشد. سؤالات تشخیص خطا در این نوع سؤالات با جمله‌ای مواجه هستید که زیر چهار کلمه یا عبارت آن خط کشیده شده و شما بایستی قسمتی که «نادرست» است را انتخاب کنید. این نوع سؤالات در آزمون‌های MSRT، EPT، MHLE، TOLIMO و تافل رایج هستند و در آزمون‌های کنکور دانشگاه‌ها چنین سؤالاتی مطرح نمی‌شود. برای پاسخ به این نوع سؤالات: جملۀ کامل را به‌سرعت بخوانید؛ و تنها به خواندن قسمت‌‌هایی که زیر آنها خط کشیده‌شده بسنده نکنید. زیرا ممکن است کلمات به‌تنهایی صحیح باشند، ولی در بافت جمله و در کنار کلمات دیگر نادرست باشند. در حقیقت قسمت‌های دیگر جمله سرنخ‌هایی در ارتباط با درست یا نادرست بودن این کلمات به شما می‌دهند.