معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان:دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان:دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان:دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشند

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ حسین فیروزی روز جمعه در جلسه توسعه کسب و کار و اشتغال که به منظور هماهنگی برگزاری ‘چهارمین همایش کامپیوتر در کردستان’ برگزار شد افزود: در این همایش باید نخبگان و صاحبان ایده را با کارافرینان و سرمایه گذاران در کنار هم جمع کنیم تا در نتیجه آن شرکت هایی ایجاد شود که نیازهای جامعه را شناسایی و با بسیج ظرفیت ها، ایده ها را به پدیده تبدیل و تجاری سازی کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در ادامه تاکید کرد: در برگزاری این همایش ها باید به دنبال توسعه استان باشیم.
وی با اشاره به ارزش افزوده بالای مشاغل وابسته به فناوری اطلاعات نسبت به مشاغل دیگر، تاکید کرد: باید محققین و سرمایه گذاران سراسر کشور و همچنین اساتید کرد دانشگاه های خارج از استان و کشور را به این همایش دعوت کنیم.
فیروزی در این جلسه که در دانشگاه آزاد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف این همایش می تواند این باشد که دانشگاه آزاد سنندج از این رهگذر نقش دانشگاه کارآفرین را ایفا کند و آغازی باشد تا دانشگاه های استان از نقش آموزش محور و پژوهشگری صرف خارج و به سمت ایجاد اشتغال و خلق ثروت حرکت کنند.
فیروزی گفت: طرح تکاپو طرحی است در جهت ایجاد کسب و کارهای پایدار بر پایه فناوری اطلاعات که تحقق آن می تواند در استان تحول اقتصادی ایجاد کند.
وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مهمترین انگیزه های انقلاب 57 عدالت بویژه عدالت در آموزش بود و دانشگاه آزاد اسلامی که آیت الله هاشمی از بانیان آن بود، در تحقق این عدالت نقش بسزایی داشت.
فیروزی گفت: عدالت آموزشی زیربنای قدرت ملی است و همه پیشرفت ها با آموزش مستمر و یادگیری پایدار محقق می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج دارای بیش از 10 هزار دانشجو بوده که این دانشجویان در هفت دانشکده شامل، علوم انسانی، فنی و مهندسی، پرستاری و مامایی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و علوم تربیتی و روانشناسی تحصیل می کنند.
هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در کردستان به 20 هزار دانشجو در قالب 420 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارایه خدمات می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *