فعالیت های فرهنگی انتخابات در دانشگاه ها از ترم جدید آغاز می شود

فعالیت های فرهنگی انتخابات در دانشگاه ها از ترم جدید آغاز می شود

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار حوزه انشگاه ایرنا، سید ضیاء هاشمی روز شنبه در حاشیه نشست خبری کنگره بین المللی دانشگاه جندی شاپور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت های مربوط به مشارکت های سیاسی در دانشگاه ها محدود به زمان خاصی نیست؛ اما با آغاز ترم جدید، این فعالیت ها توسعه می یابد.
وی افزود: با توجه به اینکه هر دو سال یک بار انتخاباتی در کشور برگزار می شود، چارچوب های برنامه ها در این زمینه مشخص است و یک سال گذشته نیز چارچوب های مربوط به انتخابات به دانشگاه ها ابلاغ شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: با توجه به شروع ترم تحصیلی، اقدامات توجیهی درمورد فعالیت های انتخاباتی دانشگاه ها توسعه می یابد.
هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه، تقویت آگاهی، انگیزه و مشارکت جامعه دانشگاهی است.
وی یادآور شد: فعالیت های تبلیغاتی در دانشگاه ها بر اساس قانون در مورد انتخابات مربوط به فرد و جناح خاصی نیست، بلکه تبیین و روشنگری است.
معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: جلسات توجیهی برای جامعه دانشگاهی برگزار می شود و اگر لازم باشد، ابلاغیه های جدید نیز ارائه خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر خطوط قرمز این وزارتخانه گفت: خط قرمز ما، قانون بوده و در اجرای ضوابط جدی هستیم.
وی اظهارداشت: به دانشگاه ها، تشکل ها و گروه های فعال در حوزه انتخابات، توصیه می کنیم که در چارچوب قانون و ضوابط موجود، زمینه لازم برای مشارکت حداکثری و ارائه دیدگاه های مختلف در دانشگاه ها را فراهم کنند.
هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ممنوعیت حضور افراد در دانشگاه ها نیز گفت: ممنوعیت خاصی برای دعوت افراد و سخنرانی آنها در ماه های منتهی به برگزاری انتخابات نداریم، مگر آنکه مراجع قانونی ممنوعیت خاصی اعلام کنند.
وی اظهار داشت: تاکنون هیچ ممنوعیت و محدودیتی اعلام نشده و هر فردی که منع قانونی نداشته باشد، می تواند به دعوت گروه های مختلف به دانشگاه ها برای سخنرانی دعوت شود.
وی با بیان اینکه اگر در فعالیت های دانشگاه ها تخلفی ایجاد شود، مراجع مربوط در دانشگاه به این تخلفات رسیدگی می کنند، یادآور شد: مراجع قانونی نیز اگر محدودیتی مدنظر داشته باشند، اعلام شده و موضوع های جدید نیز اعلام خواهد شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *