‌ارایه درس گفتار آشنایی با دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی

‌ارایه درس گفتار آشنایی با دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی

‌ارایه درس گفتار آشنایی با دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، در راستای آشنایی نسل جدید با دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار سطح ملی، منطقه‌ای، جهانی و تاریخی، درسی با عنوان دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی را در چهار جلسه، توسط منوچهر محمدی از اساتید دانشگاه تهران ارایه می دهد.
مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان یکی از مراکز تولید محتوای فرهنگی، سیاسی، معرفتی و مهارتی در فضای مجازی است که خدمات رایگان آموزشی را به صورت شبانه روزی و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد و تاکنون بیش از 326 هزار دانشجو و استاد دانشگاه در این سامانه عضو شده‌اند.

** پرداخت وام ویژه دکتری تسهیل شد
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با ابلاغ بخشنامه ای به دانشگاه ها درمورد ضمانت وام ویژه دکتری از تسهیل شدن روند پرداخت وام ویژه دکتری خبر داد.
ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، بخشنامه ای درمورد ضمانت وام ویژه دکتری به شرح زیر به دانشگاه ها ابلاغ کرد:
با توجه به بررسی های به عمل آمده در خصوص مشکلات دانشجویان دکتری درمورد ضمانت وام ویژه دکتری و به منظور تسهیل در پرداخت این وام به استحضار می رساند، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه با رعایت قوانین و مقررات سپردن یک سند تعهد محضری جهت دریافت تا 150 میلیون ریال با یک ضامن و ارایه سند تعهد دوم صرفا برای مبالغ وام بیش از 150 میلیون ریال لازم الاجرا است.
اسناد تعهد مقطع کارشناسی ارشد به شرط اینکه بیش از سه سال از تاریخ آن نگذشته باشد، قابل قبول است. این بخشنامه 6 بهمن 95 به دانشگاه ها ابلاغ شده است.
ثبت نام مرحله دوم تقاضای وام دکتری از دوم بهمن ماه آغاز شده و تا 30 بهمن ماه امکان ثبت نام متقاضیان این وام فراهم است.

** شیوه نامه دسترسی به پایان نامه های دانشگاه شهید بهشتی تصویب شد
هیات رئیسه دانشگاه شهید بهشتی شیوه نامه دسترسی به پایان نامه های این دانشگاه را در راستای بهره وری بیشتر از سرمایه های علمی این دانشگاه تصویب کرد.
به گزارش ایرنا، در هجدهمین جلسه هیات رییسه دانشگاه شهید بهشتی شیوه نامه دسترسی به پایان نامه های این دانشگاه تصویب شد.

** رویکرد فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه ها انقلابی و دینی است
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی این وزارتخانه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها بر مبنای رویکردهای دینی و انقلابی انجام می‌شود.
فضل الله ایرجی کجوری اظهار داشت: بودجه امسال دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی با هدف ترویج فعالیت های دینی و انقلابی تخصیص پیدا کرده است.
وی ادامه داد: حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه، تشکل‌های علمی، کانون‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی، هنری، مذهبی و نشریات دانشجویی از دیگر سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
ایرجی کجوری عنوان کرد: اکنون چهار اتحادیه تشکل‌های اسلامی و ۲۹ اتحادیه انجمن‌های علمی فعال هستند که برای انجام فعالیت‌های سالیانه این تشکل‌ها نیز اعتبارات خاصی اختصاص می یابد.
وی افزود: اعتبارات تخصیص یافته به حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها باید در ردیف‌های اعتباری مشخص شده، هزینه شود.
ایرجی کجوری اظهار کرد: براساس ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سه تا پنج درصد از بودجه فرهنگی دانشگاه ها باید مختص برنامه‌های فرهنگی شود.
وی گفت: در راستای حمایت از تشکل‌های دانشجویی، در برنامه ششم توسعه، از فعالیت ‌های مشترک و داوطلبانه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه ها حمایت شده است.
وی گفت: امسال ۲۹ جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در ۳۲ دانشگاه کشور در قالب هفت کمیته در حال برگزاری است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *