برخوردهای نژادپرستانه زیبنده جامعه علمی کشورها نیست

برخوردهای نژادپرستانه زیبنده جامعه علمی کشورها نیست

برخوردهای نژادپرستانه زیبنده جامعه علمی کشورها نیست

مجتبی صدیقی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری و در رابطه با تصمیمات اخیر رئیس جمهوری جدید آمریکا ، با بیان اینکه ارتباطات علمی بین کشورها همیشه باید فارغ از بحث های سیاسی و تصمیمات شخصی باشد ، افزود: اینگونه مباحث نباید دانشجویان و اساتید را در برگیرد و ارتباطات علمی را نباید با مشکل مواجه ساخت.
وی اظهار داشت: توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران چندین سال است که بدون اتکا به کشورهای دیگردنبال شده است. این ارتباطات با انگلیس قطع است و با آمریکا هم در دوران تحریم به حداقل رسید با این وجود توسعه علمی ایران از رشد قابل توجهی در تمامی بخش ها برخوردار بوده است.
صدیقی ادامه داد: کماکان این افزایش سطح علمی ادامه خواهد داشت و تصمیمات اخیر دولت آمریکا نخواهد توانست به توسعه علمی ایران لطمه ای وارد سازد.
معاون وزیر علوم افزود: ارتباطات علمی ایران با کشورهای مستقل ادامه خواهد داشت و به ظرفیت های داخلی کشور تکیه خواهیم کرد .
وی گفت: تصمیم رئیس جمهوری آمریکا خلق الساعه و خارج از منطق است و در حوزه دانشجویی باید گفت که از ایران هیچ دانشجوی بورسیه ای در آمریکا وجود ندارد، تنها چهار دانشجوی بورسیه هستند که مهلت بورس آنها به اتمام رسیده و هنور فارغ التحصیل نشده اند که بزودی تحصیلات آنان به پایان خواهد رسید.
صدیقی افزود: چندین سال است که اعزام دانشجوی بورسیه بطور کلی به حداقل رسیده و به آمریکا هم اعزام به شکل بورسیه نداشته ایم.
وی گفت: از تعداد دانشجوی ایرانی که با هزینه شخصی در آمریکا مشغول به تحصیل هستند آمار متفاوتی وجود دارد که حدود 11 هزار نفر برآورد می شود که اکثر آنان در خصوص معافیت های غیر درسی و استفاده از ارز مبادله ای با سازمان امور دانشجویی در ارتباط هستند.
ادامه دارد…

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *