فارغ التحصیلان دکتری فاقد شغل مناسب در حیطه کار خود هستند

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: در کشور شاهد رشد فارغ التحصیلان دکتری هستیم که اکثرا فاقد شغل مناسب در حیطه کاری خود هستند البته فارغ التحصیلان تکنسین در کشور کاهش یافته و این ضعف بزرگی محسوب می شود چرا که داشتن مهارت لازمه ی تحقق اهداف بلندمدت است و این امر در کشور ریشه دوانده و پیامد آن به عقب افتادن توسعه است.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار ایلنا، بهرام نصراللهی زاده شامگاه روز یکشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر استان و اعضای عالی شورای عالی بنیاد نخبگان که در استانداری تشکیل شد افزود: مشکل عمده و اصلی تفکر دولت محوری است به طوری که برای تمامی امور از دولت انتظار داریم و این امر متاسفانه در کشور ما ریشه دوانده و پیامد آن به عقب افتادن توسعه است.

وی با بیان اینکه توسعه بنیادی و اساسی در چارچوب دولت شکل نمی گیرد گفت: نخبگان ما نباید صرفا به فعالیت در سیستم اداری اکتفا کنند چرا که این امر سبب محدودیت و مانع بروز ایده و نوآوری می گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان عنوان کرد: متاسفانه مشکل عمده این است که هرم آموزش کشور نامتعادل است به گونه ایی که قاعده هرم باید وسیع تر باشد در حالی که شاهد چنین پدیده ایی در کشور نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشور شاهد رشد فارغ التحصیلان دکتری هستیم که اکثرا فاقد شغل مناسب در حیطه کاری خود هستند البته فارغ التحصیلان تکنسین در کشور کاهش یافته و این ضعف بزرگی محسوب می شود چرا که داشتن مهارت لازمه ی تحقق اهداف بلندمدت است.

نصراللهی زاده گفت: معتقدم می توان از سرما و گرما که ظرفیت کشور محسوب می شود ثروت تولید کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان اضافه کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ کار، خلاقیت و نوآوری در کشور پیاده شود و از هر ظرفیتی نیز بتوان ثروت خلق کرد.