ضریب نفوذ هنرهای تجسمی باید بین مردم افزایش یابد

ضریب نفوذ هنرهای تجسمی باید بین مردم افزایش یابد

ضریب نفوذ هنرهای تجسمی باید بین مردم افزایش یابد

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، وحید احمدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر اظهار کرد: مردم هنوز شناخت و ضرورت کافی از هنرهای تجسمی ندارند، به عنوان یک دانشگاهی باید فضایی فراهم کنیم که این احساس نیاز به بازدید از جشنواره ها و نمایشگاه در جامعه مخاطب ایجاد شود البته این کار با هماهنگی های بیشتر با دانشگاه ها و مراکز عمومی مانند آموزش و پرورش و…باید صورت گیرد.
وی ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اینکه طول عمر بلندی ندارد اما از یک بلوغ قابل قبول برخوردار است و بیشترین توجه به محتوای عمیق و پذیرش عمومی مخاطبین است.
احمدی با اشاره به اینکه اقشار جامعه نیاز دارند که نمایشگاه هنرهای تجسمی را ببینند گفت: باید اجازه بدهیم تا مردم از این نمایشگاه بازدید و دیدگاهشان را مطرح کنند و آن را به هنرمند برسانند تنها اینگونه است که هنرمند از دیدگاه مخاطبان سود می برد.
دبیر کل شورای عالی عتف و معاون پژوهش و فن آوری وزارت علوم افزود: نوع فهم هنرمندان و نوع فهم مردم عادی با هم متفاوت است اما باید فضا به گونه ای محیا شود که اقشار مختلف درک یکسانی داشته باشند.
احمدی با اشاره به اینکه هنرمند نباید هنرش را برای هنرمند عرضه کند، گفت: اگر چه فضا باید به گونه ای باشد که هنرمند بتواند حرفش را مطرح کند اما به نظر می رسد که این جشنواره از جایگاه خوبی برخوردار است و فقط باید ضریب نفوذ آن را افزایش داد.
وی گفت: با استفاده از ابزار فناوری مانند شبکه های اجتماعی می توان دامنه نفوذ با حفظ فرم مالکیت معنوی گسترش داد.
احمدی خاطر نشان کرد: برای پیوند بین حوزه فناوری و پژوهشی و هنرهای تجسمی می توانیم نمایشگاه عرضه آثار هنری را در دنیای مجازی به صورت سه بعدی برگزار کنیم.
وی ادامه داد: در دنیای واقعی مکان کافی برای ارائه آثار وجود ندارد لذا می توان از طریق دنیای مجازی، گالری به هنرمندان اختصاص داد با استفاده از حوزه فناوری می شود بازار جدید و هم فضای تعاملی جدید ایجاد کرد اما نباید انتظار داشت که همه این کارها را هنرمندان انجام دهند.
به گزارش روابط عمومی ستاد خبری نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، احمدی گفت: باید لینکی بین هنر و فناوران هنری پیدا کنیم. در حوزه وزارت علوم تلاش کردیم 6 مرکز رشد هنری و علوم انسانی را ایجاد کنیم و کسانی که می توانند بازار داسته باشند آثارشان را عرضه کنند.
نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر تا 30 بهمن در موزه هنرهای معاصر تهران و فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *