اساسنامه مرکز پژوهشی شبکه و علوم داده دانشگاه تربیت مدرس تصویب شد

اساسنامه مرکز پژوهشی شبکه و علوم داده دانشگاه تربیت مدرس تصویب شد

اساسنامه مرکز پژوهشی شبکه و علوم داده دانشگاه تربیت مدرس تصویب شد

به گزارش دانشگاه تربیت مدرس، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در این زمینه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت موجود، دانشگاه باید به حوزه پژوهشی شبکه و علوم داده بپردازد و با اقتصاد جهانی و اقتصاد ملی تعامل داشته باشد.
دکتر یعقوب فتح اللهی تاکید کرد: پژوهش شبکه و علوم داده، یک نیاز گذرا نیست بلکه نیازی مستمر است و در وضع اقتصادی موجود، یکی از حوزه های مهم در حوزه اشتغال و ارزش افزوده محسوب می شود.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس نیز در این نشست گفت: در عصر دیجیتال، نیاز به چابکی بیشتر، امنیت و پلت فرم هایی است که نوآوری ایجاد کنند و این موضوع به عنوان یک ضرورت مطرح است که یک مرکز پژوهشی تاسیس کنیم و نتایج تحقیقات خود را به صورت خدمات نوآورانه به جامعه ارائه کنیم.
دکتر بهزاد اکبری، همگرایی و همکاری بین رشته های مختلف در قالب یک مرکز تحقیقاتی،‌ جهت دهی به پژوهش های دانشگاهی، زمینه سازی مناسب برای ارتقای فعالیت های پژوهشی دانشگاهی در قالب کاربردی، همسو سازی پژوهش های دانشگاهی با نیازهای ملی و صنعت کشور و تلاش در جهت توسعه آنها را از جمله اهداف ایجاد این مرکز پژوهشی عنوان کرد.
وی ادامه داد: از دیگر اهداف راه اندازی مرکز پژوهشی شبکه و علوم داده می توان به تولید دانش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد با توجه به روند روز فناوری ها در دنیا و نیازهای کشور، ایجاد زمینه گسترش روابط و همکاری های بین المللی در انجام طرح های پژوهشی مشترک، ایجاد یک قطب علمی در حوزه شبکه و علوم داده به منظور رفع نیازهای کشور و ارتقا و تثبیت جایگاه دانشگاه در تصمیم گیری های کلان کشور در حوزه شبکه و علوم داده اشاره کرد.
در ادامه پس از بررسی موضوع و تبادل نظر از سوی اعضای شورا، اساسنامه مرکز پژوهشی شبکه و علوم داده دانشگاه به تصویب رسید.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *