آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور برگزار شد

آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور برگزار شد

، تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب در این آزمون باهم به رقابت پرداختند.

از تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب که در این آزمون ثبت نام کرده اند تعداد ۲۶ هزار و ۲۶۲ نفر زن و ۲۸ هزار و ۶۰۴ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۷.۸۷ درصد زن و ۵۲.۱۳ درصد داوطلبان مرد هستند.

این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مهرماه ۹۵ فراگیر پیام نور که تعداد ۶۴ هزار و ۵۴۳ نفر بوده است، تعداد ۹ هزار و ۶۷۷ نفر یا به عبارت دیگر ۱۵ درصد کاهش نشان می دهد.

از تعداد ۵۴ هزار و ۸۶۶ داوطلب، تعداد ۴۸ هزار و ۱۶۲ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۱ هزار و ۵۱۹ نفر در گروه علوم پایه، تعداد ۳ هزار و ۶۸۳ نفر در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۲۸۳ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و تعداد ۱ هزار و ۲۱۹ نفر در گروه هنر ثبت نام کرده اند.

آزمون فراگیر کارشناسی ارشد فراگیر بهمن ماه ۹۵ (نوبت هفدهم) دانشگاه پیام نور صبح روز جمعه ۱۵ بهمن برای پذیرش در یک هزار و ۴۰۰ رشته محل و در بیش از ۱۹۰ رشته – گرایش و در ۵ گروه آموزشی، در ۸۲ شهر مختلف برگزار شد.

تمامی سئوالات آزمون تستی چهارگزینه ای خواهد بود و برای پاسخ های غلط نمره منفی منظور نخواهد شد. اگر برای هر سئوال بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ های آن سئوال غلط محسوب می شود و امتیازی به داوطلب تعلق نمی گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *