بیست و نهمین دوره جهانی المپیاد کامپیوتر در تهران برگزار می شود

بیست و نهمین دوره جهانی المپیاد کامپیوتر در تهران برگزار می شود

بیست و نهمین دوره جهانی المپیاد کامپیوتر در تهران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، رئیس المپیاد جهانی کامپیوتر سال 2017 روز شنبه در نشست خبری با حضور رئیس المپیاد جهانی کامپیوتر برگزار شد اظهار کرد: در این دوره از مسابقات که به میزبانی تهران و در محل هتل آزادی برگزار خواهد شد ، پیش بینی می شود حدودا 320 نفر از دانش آموزان مقطع دوم و سوم دبیرستان شرکت کنند.
در این نشست که در هتل آزادی تهران برگزار شد محمد علی آوام با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش مجری برگزاری این دوره از مسابقات خواهد بود ، افزود: ایران از چهارسال پیش پیشنهاد برگزاری این مسابقات را به کمیته اجرایی المپیاد جهانی ارائه کرده بود که با توجه به شرایط اعلامی از سوی مسئولین این مسابقات ، با پیشنهاد ایران برای برگزاری این دوره در سال جاری میلادی موافقت شد.
وی با بیان اینکه این رویداد علمی برای ایران یک فرصت ویژه خواهد بود افزود: سال گذشته این مسابقات در کشور روسیه و با 83 کشور برگزار شد و همه ساله با توجه به شرایط کمیته بین المللی ، کشور میزبان انتخاب می شود و امسال نیز جمهوری اسلامی ایران با حضور اعضای کمیته های فنی ، علمی و اجرایی المپیاد جهانی کامپیوتر در تهران و مشاهده مکان برگزاری مسابقه و آمادگی شرایط علمی و فنی و همچنین بودجه این دوره مسابقه توسط میزبان ، با ایران موافقت کرد.
رئیس المپیاد جهانی کامپیوتر نیز در این نشست گفت: اولین دوره مسابقات المپیاد کامپیوتر سال 1989 در کشور بلغارستان برگزار شد و تا به امروز جمهوری اسلامی ایران بیست و نهمین کشور در جهان خواهد بود که میزبان برگزاری این رویداد علمی است.
کراسیمیو مانی افزود: دانش آموزان در این مسابقات در یک اتاق و بدون دسترسی به هر گونه کتابی با توجه به مسایل ارائه شده که الگوریتم است به حل مسایل خواهند پرداخت و حدود پنج ساعت به طول خواهد انجامید و سپس در انتها با توجه به امتیازات داده شده توسط داوران نفرات برتر انتخاب می شوند.
وی گفت: در این مسابقات سن مطرح نیست بلکه توان علمی دانش آموزان سنجیده می شود و دانش آموزان با توجه به داده ها در یک مسابقه برنامه نویسی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت چراکه در آینده نزدیک دیگر بدون کامپیوتر هیچ کاری انجام نخواهد شد.
رئیس المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 گفت: در این دوره از مسابقات هرکشور چهار نماینده خواهد داشت و با توجه به اینکه این دوره از مسابقات در تابستان برگزار خواهد شد طی هشت روزی که شرکت کنندگان در تهران حضور خواهند داشت برنامه های متنوع برای آنان در نظر گرفته شده است.
آوام مانی افزود: مسابقات کامپیوتر نسبت به دیگر مواد درسی از هزینه مالی بالایی برخوردار است و دولت هزینه برگزاری این دوره را تقبل کرده که حدود دو میلیون دلار خواهد بود و وزارت آموزش و پرورش مجری آن است .
وی گفت: برای نفرات اول تا سوم به ترتیب مدال طلا ، نقره و برنز و کاپ قهرمانی برای نفر اول در نظر گرفته شده و از طرفی با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور میزبان می باشد در این دوره به جای چهار نماینده می توان از هشت دانش آموز استفاده کند و امتیاز در نظر گرفته شده این افراد در کشور پس از پایان این رقابت حضور در دانشگاه بودن کنکور است.
فراهنگ 1417 * 1823 خبرنگار سید مهدی حسینی* انتشار: طاهره نبی اللهی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *