حمایت مالی از نشریات علمی داخلی نمایه شده در پایگاه های معتبر

حمایت مالی از نشریات علمی داخلی نمایه شده در پایگاه های معتبر

حمایت مالی از نشریات علمی داخلی نمایه شده در پایگاه های معتبر

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر ‘محسن شریفی’ با اعلام این خبر افزود: این حمایت مالی تنها شامل نشریاتی می­شود که دارای اعتبار علمی از کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و توانسته ­اند در پایگاههای معتبر بین المللی نمایه شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه از تعداد یکهزار و 200 نشریه ای که از کمیسیون نشریات دارای اعتبار علمی هستند تنها تعداد محدودی در پایگاه های معتبر بین المللی نمایه شده است، گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی کمیسیون نشریات، ارتقای کیفی نشریات علمی و همچنین حضور در پایگاه های معتبر بین المللی است، بنابر این ارتقای جایگاه نشریات علمی کشور در میان نشریات جهان از اهمیت ویژه ا­ی برخوردار است.
دبیر کمیسیون نشریات علمی افزود: به این منظور، شیوه­نامه تشویق نشریات علمی داخلی نمایه شده در نمایه­های بین المللی معتبر مشتمل بر 5 ماده و 3 تبصره تدوین شد که پس از تأیید معاون محترم پژوهش و فناوری وزارت علوم، برای اجرا به تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز رؤسای انجمن­های علمی در بهمن ماه سال جاری ابلاغ شده است.
شریفی، هدف از تدوین این شیوه­نامه را تشویق نشریات معتبر داخلی در جهت ارتقای استاندارد نشریات به سطح استانداردهای بین المللی و حضور در پایگاه های معتبر بین المللی ذکر کرد.
گفتنی است؛ در این شیوه نامه، توجه ویژه ای به ارتقای نشریات علوم انسانی شده و ضریب امتیاز بالاتری برای مجلات علوم انسانی که بتوانند در پایگاه های معتبر بین المللی ثبت شوند، در نظر گرفته شده است.
شبد**فراهنگ**1540**1504**تنظیم کننده: حمید بحرینیان**ناشر: علی پاینده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *