افزایش کیفیت آموزش عالی و جایگزینی رشته های مدرن در اولویت است

افزایش کیفیت آموزش عالی و جایگزینی رشته های مدرن در اولویت است

افزایش کیفیت آموزش عالی و جایگزینی رشته های مدرن در اولویت است

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از  خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد فرهادی بعد از ظهر یکشنبه همزمان با ایام دهه مبارک فجر در مراسم افتتاح چندین طرح و پروژه عمرانی و تکمیل شده دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، منابع توسعه در کشور را نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: پیش از انقلاب دانشگاه و دانشجو بسیار کم بود اما بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی یکی ازکشورهای دارای دانشگاه های بزرگ معتبر دنیا شده و تاکنون نیروهای انسانی توانمند در همه عرصه تربیت کرده ایم.
وی به توانمندی و جایگاه علمی ایران اشاره کرد و گفت: اکنون در منطقه رتبه اول علمی و درجهان رتبه شانزدهم را از آن خود کرده ایم.
به گفته وزیر علوم، همچنین سهم تولید علم کشور 1.8، سهم استناد علمی 2.2 و در نوآوری 7.8 است.
عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه توجه به سند چشم انداز و مرجعیت علمی را از اولویت های جدی برشمرد.
وی افزود: اکنون بدنبال کیفی سازی دانشگاه‌ها، دانشگاه کارآفرین و دانشگاه ماموریت‌گرا هستیم و از طرفی رشته‌های جدید جایگزین رشته‌هایی که عمر آنها به پایان رسیده، شوند.
فرهادی با بیان اینکه طی دو سال گذشته رشته‌های تکراری نداشتیم، از ایجاد 60 رشته بین رشته‌ای، در مقطع دکترا رشته‌های جدید بین رشته‌ای و رشته‌هایی که محتوای آنها تغییر کرده، خبر داد.
وی اضافه کرد: حدود 600 رشته که 10 سال از عمر آنها گذشته بود بازنگری و تدوین شده و امسال نیز رشته‌هایی که بیش از پنج سال از عمر آنها گذشته باشد نیز مورد بازبینی قرار می گیرند.
وزیر علوم با اشاره به افتتاح چندین طرح و پروژه که به همت دانشگاه پیام نور به ثمر رسیده، گفت: این دانشگاه مسیر اصلی خود را که یک دانشگاه نیمه‌حضوری است دنبال کرده، در خارج از کشور شعبه‌هایی دارد و می‌تواند در ایجاد رشته‌های جدید نیز پیشتاز باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور بوده، هست و خواهد بود و تقویت نیز می‌شود و فقط باید روش های آموزشی و پژوهشی جدیدی را دنبال کند.
فرهادی با تاکید بر اینکه سمت و سوی آموزش عالی به سمت ایجاد تحول علمی است، همکاری‌های علمی، بین‌المللی، دیپلماسی علمی ـ پژوهشی و جذب دانشجو را از اولویت های پیگیری این وزارتخانه عنوان کرد.
وزیر علوم گفت: بدنبال روش‌های آموزشی ـ پژوهشی می‌رویم تا دانشگاه‌ها در حین کمک حال دولت بتوانند روی پای خود نیز بایستند.
به گزارش ایرنا، 72 پروژه عمرانی به همراه دستاوردهای دانشگاه پیام نور دو نمایندگی در خارج کشور( اقلیم کردستان عراق و گرجستان) بطور همزمان و به صورت ویدیو کنفرانس با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و علی اصغر رستمی رییس دانشگاه پیام نور به بهره برداری رسید.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *