کاهش شدید درخواست‌های تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس

کاهش شدید درخواست‌های تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس

کاهش شدید درخواست‌های تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس

به گزارش ایسنا و به نقل از یو.دبلیو.نیوز، بخشی از این کاهش به خاطر عدم اقبال دانشجویان اروپایی به انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا(برگزیت) است اما خود دانشجوبان انگلیسی نیز علاقه کمتری به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نشان می‌دهند.

از طرف دیگر شهریه‌های دانشگاه‌ها در انگلیس افزایش یافته است و این موضوع بیشترین تاثیر خود را در رشته پرستاری بروز داده است به طوریکه تعداد متقاضیان در مقایسه با سال گذشته ۲۳ درصد کاهش یافته است.

براساس آمار منتشر شده میزان ثبت‌نام دانشجویان انگلیسی حدود پنج و دانشجویان اروپایی حدود هفت درصد کاهش داشته است که مجموعا ۵۶۴ هزار نفر کمتر از زمان مشابه در سال‌ گذشته است.

بسیاری از مقامات دانشگاهی، محققان و اساتید درباره کاهش محبوبیت دانشگاه‌های انگلیس پس از برگزیت هشدار داده بودند زیرا این اقدام علاوه بر مشکلات مهاجرتی، در زمینه کاهش بودجه‌های تحقیقاتی و کمک‌هزینه‌های تحصیلی نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

مقامات دانشگاه پرستاری رویال انگلیس اعلام کردند کاهش بودجه‌ها و افزایش شهریه‌ها سبب شده تا آینده پرستاری در این کشور به  مخاطره بیفتد.

میزان کاهش ثبت‌نام‌ها در مقطع کارشناسی حدود ۹ درصد و در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۲۳ درصد بوده است.

اکثر صاحب‌نظران افزایش هزینه‌های زندگی، افزایش شهریه‌ها و عدم حمایت دولت از دانشجویان را از دلایل به وجود آمدن این کاهش شدید در تعداد درخواست‌های ثبت‌نام می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *