دانشگاه خوارزمی همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت برگزار می کند

دانشگاه خوارزمی همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت برگزار می کند

دانشگاه خوارزمی همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت برگزار می کند

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، محمد نقی فراهانی روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش، معرفی دستاوردهای علمی، نقد و ارزیابی اندیشه های تربیتی صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت است، افزود: در این رویداد علمی و فرهنگی یک روزه، آرا و افکار و اندیشه های مکتوب خسرو باقری استاد دانشگاه تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی گفت: در نخستین همایش که در سال 93 برگزار شد، دستاوردهای علمی دانشگاه خوارزمی با حضور اساتید صاحب نظر در حوزه تعلیم و تربیت مورد نقد و ارزیابی قرار گرفت و در این دوره و در راستای گرامیداشت زنده یاد علی شریعتمداری استاد برجسته تعلیم و تربیت کشور و دانشگاه خوارزمی، جمعی از مسئولان و 20 نفر از چهره های علمی کشور، نظرات و اندیشه های مکتوب استاد خسرو باقری را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
دبیر دومین همایش ملی ‘جامعه و تعلیم و تربیت’ بیان کرد: در این جلسه که از سوی موسسه تحقیقات تربیتی، روانشناختی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی برگزار می شود، سه میزگرد شامل نظریه علم دینی با تاکید بر فلسفه روان شناسی ، فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی با تاکید بر فلسفه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران و فلسفه تعلیم و تربیت با تاکید بر فلسفه برای کودکان، برگرفته از اندیشه های مرحوم شریعتمداری و نیازهای جامعه ایران برگزار خواهد شد.
فراهانی گفت: تاکنون 120 مقاله طی فراخوان به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد 80 مقاله توسط داوران پذیرش شد و مقرر شده برخی از این آثار در روز همایش ارائه و مابقی در مجلی که از سوی موسسه منتشر خواهد شد ، چاپ شود.
وی افزود: در مراسم اختتامیه نیز وزیر آموزش و پرورش ، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه خوارزمی سخنرانی خواهند کرد و در پایان از استاد خسرو باقری تجلیل می شود.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خوارزمی نیز در این نشست از برگزاری سمینار یک روزه نقش دانشگاه خوارزمی در توسعه علمی کشور به مناسبت یکصدومین سالگرد تاسیس این مرکز علمی و با حضور تعدادی اساتید علمی دانشگاههای کشور در اول اسفند ماه خبرداد.
محمدحسین مشهدی زاده با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی نخستین مرکز علمی کشور در حوزه تعلیم و تربیت به شمار می رود، افزود: دانشگاه خوارزمی سال 1390 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از دانشگاه تربیت معلم به دانشگاه خوارزمی تغییر نام داد و از این رو در این سمینار علمی تاریخچه، روند تکامل تحصیلی، معرفی بزرگان و صاحبان اندیشه در حوزه تعلیم و تربیت فارغ التحصیلان از این مرکز، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *