1400 میلیارد ریال تسهیلات در عرصه اکوسیستم نوآوری پرداخت شد

1400 میلیارد ریال تسهیلات در عرصه اکوسیستم نوآوری پرداخت شد

1400 میلیارد ریال تسهیلات در عرصه اکوسیستم نوآوری پرداخت شد

امیرحسین دوایی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح چند طرح علمی و فناورانه در پارک علم و فناوری خراسان افزود: پارک علم و فناوری خراسان از پارک های باسابقه در کشور است که از سال 1381 تاکنون طرحهای علمی و فناورانه بسیار به ثمر رسانده و الگوی سایر پارکهاست.
وی اظهار کرد: از آنجا که فناوری اطلاعات مانند روحی است که در صنایع مختلف دمیده می شود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در بیشتر پروژه های صنعتی و علمی کشور دخیل می باشد.
وی گفت: اینک بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی کشور از حالت سنتی خارج شده و مبتنی بر آی.سی. تی است و فناوری اطلاعات مانند زیرساخت های دیگر به صورت خزنده وارد عرصه تولید می شود.
دوایی افزود: نقشی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایفا می کند در ایجاد اکوسیستم نوآوری است به این معنا که با هدف توسعه نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه از شرکت های تولید کننده نرم افزارهای کاربردی امن تلفن همراه با قابلیت بهره برداری در بستر شبکه ملی اطلاعات حمایت می کند.
وی اظهار کرد: در این راستا تسهیلاتی به صورت قرض الحسنه از 500 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال به شرکت هایی که ذیل یک مدیریت آگاه و مراکز رشد و پارک های علم و فناوری ارزیابی شده و بر مبنای یک طرح روشن کار کنند، پرداخت می شود.
وی گفت: با اینکه تنها سه ماه از اجرای طرح توسعه نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه می گذرد، اجرای این طرح نتایج خوبی در پی داشته به طوری که در این زمینه در آذربایجان شرقی به تجارت جدی تبدیل شده است.
دوایی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه ای فراتر از دادن تسهیلات دارد، افزود: این زیرساخت ارتباطاتی، زمینه ای را فراهم کرده است که بازار بزرگ آی.سی.تی که حدود 400 هزار میلیارد ریال ارزش گذاری می شود و مشتری های فراوان در سنین مختلف دارد، فرصت استثنایی در کشور ایجاد کند و به کسب و کارهای مبتنی بر آی.سی.تی امکان رشد دهد.
در این مراسم عملیات اجرایی 2 پروژه مربوط به آزمایشگاه مرجع صنعت برق و نیروگاه انرژی خورشیدی آغاز شد و ساختمان موسسات فناور و دانش بنیان شهید ستاری به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *