10 شرکت دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی اهواز خانه دار شدند

10 شرکت دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی اهواز خانه دار شدند

10 شرکت دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی اهواز خانه دار شدند

دکتر مسعود کرمی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ساختمان 10 اتاق دارد که برای انجام کارهای اداری و یا حضور مراجعان این شرکتها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: راه اندازی این ساختمان به شرکت ها کمک می کند که برای داشتن محلی برای فعالیت خود به دنبال مکان های خصوصی با صرف هزینه های زیاد نباشند.
کرمی ادامه داد: یک انبار متروکه دانشگاه برای راه اندازی این ساختمان بازسازی شد و سه میلیارد ریال هزینه از محل درآمدهای اختصاصی معاونت توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه صرف شده است.
مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این ساختمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده است.
وی در خصوص این شرکت ها اظهار کرد: در حال حاضر 20 شرکت دانش بنیان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستند که البته برخی از آنها هنوز به عنوان واحد فناور و در مرحله رشد قرار دارند.
کرمی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه دانشگاه در جهت حفظ سلامت مردم، تهیه دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند و زمانی عنوان شرکت به آنها داده می شود که دانش بنیان بودن آنها درمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت شود.
مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: دانش بنیان محصول یعنی علمی بودن ایده اولیه از جمله این شرایط است.
وی ادامه داد: از جمله فعالیت های شرکت های داشن بنیان دانشگاه علوم پزشکی اهواز تولید داروهایی با منشا گیاهی و یا پودرهای شوینده با ویژگی های خاص بوده که شرایط ورود به بازار را پیدا نکرده اند.
کلینیک سیار دندانپزشکی و بیمارستان 64 تختخوابی بندر امام (ره) نیز به مناسبت دهه فجر روز سه شنبه به بهره برداری رسید.
در مجموع 81 پروژه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در دهه فجر به بهره برداری رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *