استخدام ۱۴ هزار نفر در حوزه پرستاری و پزشک خانواده

استخدام ۱۴ هزار نفر در حوزه پرستاری و پزشک خانواده

استخدام ۱۴ هزار نفر در حوزه پرستاری و پزشک خانواده 

خبرگزاری فارس : عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه سوء مدیریت آسیب جدی بود که اجازه نداد تأمین‌کنندگان منابع طرح تحول نظام سلامت به وظیفه‌شان عمل کنند گفت: سال آینده ۱۴ هزار نیروی جدید در حوزه پرستاری و پزشک خانواده استخدام می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، بهروز بنیادی ظهر امروز در آئین بزرگداشت روز پرستار در سالن همایش‌های سردار شهید هادی شهابیان اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت همانند سایر طرح‌هایی که در کشور آغاز می‌شود از شور و هیجان خاصی برخوردار بود و علیرغم همه مشکلات و کم و کاستی‌ها مورد رضایت مردم قرار گرفت.
وی با بیان اینکه قرار بود با تأمین منابع لازم و بیمه کردن ۴.۵ میلیون نفر این طرح شروع شود ابراز داشت: وزارت رفاه که به‌عنوان مأمور طراحی و تأمین منابع بود متوجه شد که ۱۱ میلیون نفر در ایران بیمه‌شده داریم که متأسفانه در ادامه با افت ناگهانی قیمت نفت منجر به عدم همخوانی منابع با هزینه‌های طرح شد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که اجرای طرح تحول نظام سلامت بار درمانی را به‌طور محسوسی برای مردم کاهش یافت یادآور شد: معتقدیم یکی از آسیب‌ها در این حوزه سوء مدیریت بود چراکه قرار بود منابع اجرای این طرح از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها، ارزش‌افزوده و وزارت رفاه تأمین شود اما مسئولینی که موظف به تأمین منابع بودند این اقدام را انجام ندادند.
وی با اشاره به این‌که در شرایطی که کارکنان، پرستار و عوامل اتاق عمل به‌اندازه کافی نداشتیم اجرای این طرح باعث نارضایتی همکاران شد خاطرنشان کرد: این مهم نشان می‌دهد در برخی امور اگرچه باید جهادی اقدام کنیم اما باید اقدامات و برنامه‌ها بر اساس حساب‌وکتاب باشد.
بنیادی با تأکید بر اینکه تغییر کتاب تعرفه‌های پزشکی بعد از ۲۵ سال را از اقدامات خوب در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست و افزود: علیرغم تمام مشکلات و طلبکاری‌ها، همه ما قدردان رفتار و خدمت شما در این حوزه هستیم که دریغی در بخش درمان انجام ندادید.
وی بابیان این‌که اقدامی که تیم سلامت در کشور انجام می‌دهند در حقیقت یک معامله الهی است تصریح کرد: خوشبختانه امسال استخدام و جذب نیروی خوبی انجام شد و سال آینده نیز استخدام ۷ هزار نفر در حوزه پرستاری و ۷ هزار نفر در پزشک خانواده انجام خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تعرفه‌های پرستاری آورده شده است تا در تمامی پرونده‌ها قیمت‌گذاری انجام و خدمات پرستاران از سوی بیمه تأمین شود تا به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.
بنیادی با اشاره به گلایه و انتقادات مردم و رسانه‌ها از بخش‌های مختلف بهداشت و درمان که گاها برخی مسائل جزئی را با گرفتن یک عکس از فضاهای بیمارستانی آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند گفت: انتظار داریم همراه با انتقاداتی که انجام می‌دهند پیشنهاد‌ها و راهکار هم ارائه کنند تا متولیان بتوانند نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.
*تفاوت حقوق پزشک و پرستار غیرعادلانه است
در ادامه امام‌جمعه کاشمر با تبریک زادروز ولادت حضرت زینب(س) که به نام روز پرستار نام‌گذاری شده، از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی پرستاران در رسیدگی به بیماران تقدیر کرد و گفت: فعالیت و کار یک پرستار به دلیل این‌که خدمت به مردم و حفظ جان انسان‌هاست بسیار ارزشمند و یک اقدام خداپسندانه است.
حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با تأکید بر این‌که کار پزشک از پرستار مهم‌تر است اما مانور یک پرستار در استمرار و بازگشت سلامتی بیشتر است یادآور شد: با این تفاسیر تفاوت حقوق پرستار و پزشک غیرعادلانه است؛ لذا انتظار داریم نمایندگان مجلس این مهم را موردتوجه و پیگیری قرار دهند.
وی صبر، خوش‌خلقی و شجاعت را از ویژگی‌های بارز یک پرستار دانست و خاطرنشان کرد: پرستاران در حقیقت زحمت کشان و دلسوزان حوزه سلامت جامعه هستند که نقش اثرگذاری در تأمین سلامت جسمی، روحی و معنوی جامعه دارند.
در پایان این مراسم از ۸ پرستار نمونه استانی و ۴۰ پرستار نمونه شهرستانی فعال در بیمارستان‌های شهید مدرس و حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *