اعطای ۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان یزدی

اعطای ۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان یزدی 

خبرگزاری ایسنا : معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد از اعطای ۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۹۵۳ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی و امدادی خبر داد.
به گزارش ایسنا، «امیر زین العابدین قمی» تصریح کرد: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت با اهدای تسهیلات لازم در طرح‌های خودکفایی(خوداشتغالی)، مشاغل خانگی(توان‌افزایی) و کارانگیزی نقش مهمی در جهت توانمندسازی آنان ایفا می‌کند.
وی با بیان این‌که توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، افزود: فراهم آوردن امکانات لازم به‌منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام در اولویت برنامه‌های کاری این نهاد است.
قمی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت استان طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری، افزود: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغالزائی هم‌چنین فراگیری آموزش‎های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‎شوند.
به گفته‌ی وی، کمیته امداد استان یزد در ۹ ماهه نخست سال ۱۵۴ میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۹۵۳ خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی و امدادی پرداخت کرده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان این‌که تعداد ۲۱۲ وام اعطایی از محل اعتبارات امدادی و ۷۳۵ مورد از محل قرض‌الحسنه بانکی و شش مورد هم به‌عنوان تسهیلات تلفیقی بوده است، تصریح کرد: طرح‌های ایجاد شده در بخش کشاورزی ۱۹۶ مورد بیش از ۳۳ میلیارد ریال، دامپروری ۱۸۹مورد ۳۱ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال، شیلات یک مورد ۸۰ میلیون ریال، صنایع‌دستی ۶۳ مورد سه میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال، فعالیت‌های صنعتی و معدنی ۱۱۸ مورد ۱۷ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال و خدمات ۳۸۶ مورد ۶۹ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال بوده است.
قمی با بیان این‌که از ابتدای شروع به کار حوزه اشتغال و خودکفایی در این نهاد تاکنون ۳۱ هزار و ۴۳ طرح در رشته‌های مختلف شغلی ایجاد شده است، افزود: در ۹ ماهه نخست سال گذشته بیش از ۱۴۱میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات بانکی و امدادی به ۱۰۰۸ نفر از مددجویان تحت حمایت برای اجرای طرح‌های خودکفایی ( ۱۲۶ طرح) ۲۲ میلیارد و ۵۷۱ میلیون ریال، توان افزایی( ۱۲۵ طرح) پنج میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال و کارانگیزی(۷۱ طرح) یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال در زمینه‌های شغلی کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی و خدمات پرداخت شده است.
هم‌اکنون حدود ۲۸ هزار خانوار تحت حمایت به تعداد ۵۲ هزار و ۶۲۹ نفر از خدمات تک و چند خدمتی کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *