پهنای باند اینترنت کشور در دولت تدبیر و امید 10 برابر شد

پهنای باند اینترنت کشور در دولت تدبیر و امید 10 برابر شد

پهنای باند اینترنت کشور در دولت تدبیر و امید 10 برابر شد

به گزارش ایرنا، حسین مهری شنبه در آیین رونمایی از دستاوردهای فناورانه شرکت دانش بنیان فعال در پارک علم و فناوری فارس در شیراز افزود: همچنین تعداد کاربران اینترنت نیز 12 برابر افزایش یافت و همچنین فیبر نوری بین شهری نیز گسترش پیدا کرد.
وی ادامه داد: در بحث واگذاری اینترنت به روستاها نیز در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوبی انجام شد که تاکنون 25 هزار روستا از اینترنت برخوردار هستند و پیش بینی می شود تا پایان کار دولت تمام روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت بهره مند شوند.
مهری تصریح کرد: در بحث خدمات پست نیز تعداد سرویس ها از هفت سرویس به 26 سرویس افزایش یافت و مسیر حرکت شرکت پست به سمت هوشمندسازی است.
وی، یکی از اقدامات در دست انجام توسط پست را هوشمند سازی مکان و داده های مکانی برشمرد و گفت: تاکنون اطلاعات حدود 49 میلیون مکان در کشور به روز رسانی شده است و بر این اساس، حدود 11 میلیون مکان اماکن روستایی و مابقی را مکان شهری تشکیل می دهد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران افزود: در استان فارس به سه میلیون و 250 هزار مکان کدپستی اختصاص داده شده که از این تعداد حدود 2 میلیون و 400 هزار مکان را اماکن شهری و 850 هزار مکان را اماکن روستایی تشکیل می دهد.
وی گفت: این رقم 94 درصد اماکن شهری و 92 درصد امکان روستایی این استان را شامل می شود که امیدواریم تا پایان امسال یا اوایل سال آینده تمام اماکن شهری و روستایی استان فارس به روز رسانی شود.
مهری افزود: پس از ارائه کدپستی، آدرس استاندارد است که بر روی این مکان ها قرار می گیرد چرا که در کشور آدرس استانداری وجود ندارد و برخی سازمان های مستقر در یک محدوده مکانی هر کدام یک آدرس را ارائه می دهند که به دنبال اصلاح این روند و اختصاص یک کدپستی و یک آدرس استاندارد به یک مکان هستیم.
در این آیین از سه سامانه تجارت الکترونیکی و اینترنتی ‘چیگل’، ‘چیتان’ و ‘یاپست’ ایجاد شده توسط یک شرکت دانش بنیان استان فارس رونمایی شد.
چیگل ابزار پیشرفته مدیریت فروش اینترنتی خرد و عمده کالاهای ایرانی است.
چیتان سامانه اینترنتی خرید و تامین کالا از بزرگترین سامانه های دنیا با پرداخت از طریق کارت های عضو شبکه شتاب است.
یاپست نیز یک سرویس پست مستقیم الکترونیکی ایرانی موسوم به EMD است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *