آغاز جشن 30 سالگی جشنواره بین المللی خوارزمی

آغاز جشن 30 سالگی جشنواره بین المللی خوارزمی

به گزارش پل کنکوری به نقل از  خبرنگار علمی ایرنا، سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی به منظور معرفی 13 طرح برگزیده داخلی و 6 طرح برگزیده خارجی از صبح دوشنبه 25 بهمن ماه با حضوردکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گشایش یافت.
دبیر سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی دبیرخانه این جشنواره گفت: سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی فعالیت خود را با پذیرش و ارزیابی 667 طرح در 18 گروه تخصصی آغاز کرد که حدود 42 درصد طرح ها از سوی محققان خارجی و حدود 58 درصد نیز از سوی دانشمندان و پژوهشگران ایرانی به دبیرخانه جشنواره ارائه شد.
فرج الله مهنا زاده افزود: در بخش خارجی، 279 طرح از دانشمندان و برجستگان علمی 46 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره امسال ارسال شد که با رای هیات داوران، این بخش 6 برگزیده نهایی داشت که امروز شاهد تجلیل از ارائه دهندگان آنها هستیم.
وی افزود: سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی در بخش داخلی، یک طرح برگزیده در پژوهش های بنیادی، سه طرح کاربردی، سه طرح توسعه ای، پنج طرح نوآوری و یک طرح برگزیده موفق در تولید ملی خواهد داشت.
از مجموع 667 طرح ارسالی به این جشنواره، 100طرح در گروه تخصصی برق و کامپیوتر، 94 طرح در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، 71 طرح در گروه زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، 66 طرح فناوری های شیمیایی، 56 طرح در گروه مکانیک، 45 طرح علوم پایه، 42 طرح در گروه مواد، متالورژی و انرژی های نو، 30 طرح علوم پزشکی، 29 طرح در گروه نرم افزار و فناوری اطلاعات، 22 طرح به عنوان طرح های موفق در تولید ملی ارائه شد.
همچنین 22 طرح در گروه فناوری نانو، 19 طرح در گروه محیط زیست، 16 طرح در گروه عمران، 16 طرح در گروه صنایع و مدیریت فناوری، 13 طرح معماری شهرسازی، 10 طرح در گروه هنر، هشت طرح مکاترونیک و هشت طرح هوا فضا به دبیرخانه سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی ارسال شد.
جشنواره بین المللی خوارزمی همه ساله به همت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و به منظور شناسایی، معرفی و حمایت از مبتکران، فناوران و دانش پژوهان برجسته کشور در پژوهش های کاربردی، بنیادی، توسعه ای و نوآوری علمی برگزار می شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *