حمایت ۱۰۰ میلیونی از پایان نامه‌های زیست فناوری دکتری

به گفته معاون آموزشی وزیر علوم افزایش سقف شهریه دانشجویان در اختیار هیات امنای دانشگاهها است که ملاحظات لازم را داشته اند و تاکنون گزارشی درباره عدم توجه به دانشجویان دریافت نکرده اند.

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره افزایش شهریه دانشگاه ها در ترم جدید گفت: شهریه ها در اختیار هیات امنای دانشگاه ها است، بنابراین معیارهایی که از وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است می تواند مد نظر هیات امنای دانشگاه ها قرار گیرد.

وی افزود: هیات امنا دانشگاه ها نیز تعرفه پذیرش دانشجویان پولی و یا هزینه های دیگر مرتبط بر وضعیت دانشجویان را آنجا تعیین کنند.

شریعتی نیاسر درباره اینکه آیا هیات امناهای دانشگاه ها این اختیار را دارند که هر مقداری که خود صلاح می دانند برای شهریه تعیین کنند، افزود: هیات امناهای دانشگاه ها می توانند هر میزان را تعیین کنند، منتهی وزارت علوم سقف افزایش را مشخص کرده است.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: سال های گذشته به تناسب دانشگاه ها، سقف افزایش شهریه ۱۵ تا ۲۵ درصد به دانشگاه ها ابلاغ شده و دیگر موضوع جدیدی ابلاغ نشده است.

شریعتی نیاسر افزود: منتهی هیات امنا دانشگاه ها دانشجویان را ملاحظه می کنند و ما هیچ گزارشی مبنی برعدم توجه به نیاز دانشجویان را دریافت نکرده ایم.

در ترم جدید تحصیلی برخی از دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه های دولتی از افزایش سقف شهریه ثابت خبر داده بودند و نسبت به این موضوع انتقاد داشتند.