ولایتی: اشتیاق ایرانیان به تحصیلات نسبت به سایر کشورها بالاست

ولایتی: اشتیاق ایرانیان به تحصیلات نسبت به سایر کشورها بالاست

ولایتی: اشتیاق ایرانیان به تحصیلات نسبت به سایر کشورها بالاست

به گزارش پل کنکوری به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی علی اکبر ولایتی روز دوشنبه در دیدار با رییس و اعضای هیات رییسه این دانشگاه افزود: این اشتیاق یک سرمایه بزرگ ملی است که در کمتر کشوری وجود دارد. مردم ما حاضرند به هر قیمتی هزینه تحصیل فرزند خود را پرداخت کنند. این ظرفیت فوق العاده کشور باید برای سازندگی مورد استفاده قرار گیرد.
وی ادامه داد: این دانشگاه باید به جایی برسد که به لحاظ علمی و کیفی انتخاب اول جوانان ایرانی باشد و هدف راهبردی ما باید این باشد که اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی حتی از اعتبار دانشگاه های دولتی هم بالاتر برود.
ولایتی با اشاره به گزارش حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد درخصوص وضعیت واحد های زیان ده که در نشست امروز ارایه شد تصریح کرد: در کنار حل مشکل زیان ده بودن واحدها باید به این نکته نیز توجه کرد که رشته هایی در دانشگاه آزاد ارائه شود که علم، هنر و فنی را به افراد آموزش دهد که علاوه بر مفید بودن برای جامعه، زندگی افراد را نیز تامین کند.
وی به لزوم توسعه آموزش های حرفه ای بویژه در سازمان سما اشاره کرد و گفت: باید به سمت تاسیس مدارس و موسسات حرفه ای برویم. متاسفانه تا کنون نه در آموزش عالی و نه در آموزش و پرورش در کشور توفیق چندانی در این زمینه نداشته ایم.
رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه متعلق به مردم بوده و ما امین مردم هستیم، افزود: نمایندگان مجلس باید پرچمدار حمایت از دانشگاه باشند.
ولایتی افزود: باید تحصیلات تکمیلی را توسعه داد و نیاز کشور را پاسخ داد و حتی اگر لازم بود باید از استادان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز برای این امر مهم استفاده کرد.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *