معاون علمی رئیس جمهوری: با اقتصاد نفتی نمی توانیم روی پای خود بایستیم

معاون علمی رئیس جمهوری: با اقتصاد نفتی نمی توانیم روی پای خود بایستیم

معاون علمی رئیس جمهوری: با اقتصاد نفتی نمی توانیم روی پای خود بایستیم

به گزارش پل کنکوری به نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز دوشنبه در سومین کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: با تفکر بچه پولداری و اقتصاد نفتی، کشور ما پیشرفت نخواهد کرد.
وی افزود: با پول نفت نمی توانیم صاحب صنعت و تجهیزات پیشرفته نظامی و هوایی شویم.
وی تصریح کرد: تنها اقتصاد دانش بنیان و حس خودباوری، مملکت را متحول می کند.
ستاری خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب، ایران بزرگترین ناوگان هوایی منطقه را در اختیار داشت اما با شروع جنگ فهمیدیم که کشور ما برغم داشتن دستگاه ها و تجهیزات نظامی، دانش استفاده و ساخت آنها را در اختیار ندارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه در ابتدای انقلاب 170 هزار دانشجو داشتیم اما امروز حدود پنج میلیون دانشجو در کشور وجود دارد، افزود: این سرمایه با ارزش انسانی در هیچکدام از کشورهای اروپایی هم وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ایران از نظر سرمایه های انسانی جزو کشورهای برتر دنیا محسوب می شود، گفت: کشور ما در دوران جنگ تحمیلی، هزینه های زیادی را بدلیل نقص های فنی متحمل شد اما در عین حال یاد گرفتیم که دفاع و مقاومت در برابر دشمنان خارجی، ریشه داخلی دارد.
ستاری با بیان اینکه همیشه باید به داشته های خود تکیه کنیم، گفت: کمبودها و نداری های ما در دوران جنگ، خلاقیت ها و اتفاق های خوبی را هم در کشور ما رقم زد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: موفقیت کشور ما در دوران جنگ تحمیلی حاصل اتکاء به توانمندی، خلاقیت و نوآوری رزمندگان اسلام و درک صحیح دانش بود.
ستاری با بیان اینکه باید نوآوری ها و خلاقیت ها را در اقتصاد امروز کشور نیز پیاده کنیم و به کشورهای دیگر متکی نباشیم، افزود: امروز تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور افزایش پیدا کرده و اقتصاد دانش بنیان رو به رشد است.
وی با بیان اینکه قبل از افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان به یک اصلاح فرهنگی در کشور نیاز داریم، گفت: تنها از طریق کارآفرینی و ایجاد شرکت های دانش بنیان می توان در اقتصاد کشور پیشرفت ایجاد کرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه همه ما به کشور و شهدا مدیون هستیم، گفت: قبل از اینکه طلبکارانه از مسئولان بپرسیم که کشور برای ما چه کاری انجام داده است باید از خودمان بپرسیم که ما برای مملکت چه کاری انجام داده ایم.
وی با بیان اینکه کارها و اقدامات فرهنگی نظیر برگزاری کنگره شهدای دانشجو باید در دانشگاه ها توسعه پیدا کند، گفت: ملت ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس به حس خودباوری و اعتماد به نفس دست یافت.
ستاری با بیان اینکه کشورهای غربی و سایر کشورهای منطقه در جنگ تحمیلی انواع هواپیما، موشک و کمک مالی خود را در اختیار عراق قرار داده بودند، گفت: با این وجود، مقاومت و اتحاد داخلی باعث شد تا روی پای خود بایستیم و در مقابل همه دشمنان ایستادگی کنیم.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به سابقه و قدمت تاریخی و فرهنگی چندین هزار ساله کشورمان یادآور شد: هر کشوری که در طول تاریخ با کشور ما درافتاده، حتی اگر ما را هم شکست داده، اما در نهایت، سابقه و قدمت تاریخی و فرهنگی ایران، آن را در خود حل کرده است.
ستاری افزود: ایران از فرهنگ غنی و پرباری برخوردار است که هیچ کشوری از این نظر توانایی ایستادگی در مقابل ما را ندارد.
در این مراسم از دستاوردها و تولیدات سومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان اصفهان شامل آثار مکتوب، مستندها و نرم افزارهای تلفن همراه و وب سایت ‘شهیدانه’ رونمایی و از خانواده دو شهید دانشجو به نمایندگی از همه شهدای دانشجوی استان اصفهان نیز تجلیل و قدردانی شد.
سومین کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان به مدت سه روز برگزار شد.
برگزاری نمایشگاه های علمی تخصصی، نشست های تخصصی، حضور کانون های هنری دانشجویان و رونمایی از مستند، کتاب ها، موسیقی، سررسید و نماهنگ از جمله برنامه های این کنگره بود.
به گفته رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، ارائه نقش دانشگاه در حوزه مهندسی و تأکید بر نقش آنها در جنگ تحمیلی، هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه بود.
از مجموع 491 دانشجوی شهید استان اصفهان، نام 144 شهید دانشجو در کارنامه دانشگاه صنعتی اصفهان به ثبت رسیده است.
استان اصفهان با تقدیم بیش از 23 هزار شهید، 48 هزار و 200 جانباز و سه هزار و 500 آزاده، برترین آمار ایثارگری کشور را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *