ولایتی: دانشگاه آزاد از آثار ماندگار مرحوم آیت الله هاشمی است

ولایتی: دانشگاه آزاد از آثار ماندگار مرحوم آیت الله هاشمی است

به گزارش پل کنکوری به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علی اکبر ولایتی، دانشگاه آزاد اسلامی را یک سرمایه ملی دانست و افزود: اشتیاق مردم ایران به علم آموزی و تحصیلات در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالاست و مسئولان در مقابل این اشتیاق وظیفه سنگینی دارند.
وی اظهار کرد: این اشتیاق یک سرمایه بزرگ ملی است که در کمتر کشوری وجود دارد و مردم ما حاضرند به هر قیمتی هزینه تحصیل فرزند خود را پرداخت کنند و این ظرفیت فوق العاده کشور باید برای سازندگی مورد استفاده قرار گیرد.
رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه باید به جایی برسد که به لحاظ علمی و کیفی انتخاب اول جوانان ایرانی باشد و هدف راهبردی ما باید این باشد که اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی حتی از اعتبار دانشگاه های دولتی هم بالاتر برود.
ولایتی ادامه داد: دانشگاه آزاد در هر کجا که تاسیس شده باعث یک تحول اساسی، آبادانی و پیشرفت اجتماعی در نقاط مختلف کشور شده و با این دانشگاه، آموزش عالی تسهیل و فراگیر شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه های اصلی کشور ما معنویت و دین مداری است به همین دلیل باید مراقبت کنیم که این سرمایه در حوزه فرهنگی حفظ شده و در دانشگاه آزاد اسلامی توسعه یابد.
وی با اشاره به اینکه باید رشته هایی توسعه یابد که همزمان آینده فرد و جامعه را تامین کند، گفت: باید به سوی تاسیس مدارس و موسسات حرفه ای برویم. تاکنون نه در آموزش عالی و نه در آموزش و پرورش کشور توفیق چندانی در این زمینه نداشته ایم و دانشگاه آزاد اسلامی به راحتی می تواند در این زمینه کمک کند تا نیاز کشور برای توسعه و نیاز افراد برای معیشت برآورده شود.
به گفته رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، تقریبا همه مردم ایران با واسطه یا بی واسطه با دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط هستند و این سرمایه عظیم بدون ایجاد بار برای بودجه عمومی کشور و توسط مردم ایجاد شده است.
وی با تقدیر از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید تحصیلات تکمیلی را توسعه داد و نیاز کشور را پاسخ داد و حتی اگر لازم بود باید از استادان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز برای این امر مهم استفاده کرد.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *