همایش از ایده تا کسب و کار درچابهار برگزار شد

همایش از ایده تا کسب و کار  درچابهار برگزار شد

همایش از ایده تا کسب و کار درچابهار برگزار شد

به گزارش ایرنا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این همایش اظهار داشت: برگزاری این گونه همایش ها فرصتی را برای پروراندن ایده ها و مدل های کسب و کار فراهم می کند و برای قشرهای مختلف سرمایه گذار مفید است.
عبدالرحیم کردی افزود: ایده و افکار جوانان و نخبگان نیازمند حمایت برای تبدیل آن به واقعیت است.
وی ادامه داد: چابهار ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه های تجارت، ترانزیت، حمل و نقل، گردشگری و صنایع، شیلات و کشاورزی دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این همایش شرکت کنندگان 200 دقیقه مهارت و ایده پردازی خود را در مدت سه دقیقه ارائه کردند.
ازیر بلوچ محورهای ایده پردازی و ایده شو در این همایش را گردشگری، شیلات، فناوری اطلاعات، صنایع دستی، صنایع خلاق، گیاهان دارویی، فرهنگی و هنر و ایده های آزاد مرتبط با منطقه عنوان کرد.
وی بیان کرد: به تیم های برتر اول تا سوم جوایز نقدی و به اعضای تیم دانشجویان علمی کاربردی منطقه آزاد چابهار و دانشگاه بین المللی چابهار تخفیف ویژه 50 درصدی در شهریه یک نیم سال اعطاء شد.
وی تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی وابسته به منطقه آزاد چابهار با حدود هزار و 300 دانشجو در 19 رشته از سال 1388 رسما با پذیرش 200 دانشجو در منطقه آزاد آغاز به کار کرده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار تصریح کرد: 2 هزار و 800 دانشجو در 10 رشته تحصیلی تاکنون در این مرکز آموزشی دانش آموخته شدند.
بلوچ از همکاری و مساعدت سازمان منطقه آزاد چابهار، دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان، دانشگاه بین المللی چابهار، بنیاد ملی نخبگان استان، دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری بندر چابهار و مرکز علمی کاربردی فنی حرفه ای چابهار قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا این همایش با حضور شماری از مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار، اخوان معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور، حبیب الله سالارزهی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان، طایی مشاور وزیر کار و صاحب نظر در حوزه کارآفرینی، پهلوانی رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون پارک علم و فناوری استان، کارآفرینان و دیگر شخصیت های علمی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *