استاندار:موانع اجرای طرح های سازمان انرژی اتمی در قزوین برداشته می شود

استاندار:موانع اجرای طرح های سازمان انرژی اتمی در قزوین برداشته می شود

استاندار:موانع اجرای طرح های سازمان انرژی اتمی در قزوین برداشته می شود

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، فریدون همتی بعدازظهر یکشنبه در دیدار با اصغر زارعان مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی افزود:همه دستگاه های مسئول و مرتبط به این طرح ها موظف به انجام تکالیف و ماموریت های خود هستند.
وی اضافه کرد:استفرار نخستین شتابگر ساخت ایران با عنوان طرح پرتودهی صنعتی (رودترون) برای استان صنعتی و کشاورزی قزوین و استان های همجوار به عنوان یک پایگاه با کارکرد ملی و منطقه ای محسوب شده و یکی از طرح های مهم در حوزه دانش هسته ای کشور به شمار می رود.
استاندار قزوین اظهار کرد: برای فاز سوم این مجموعه نیز به زودی 40 هکتار زمین به سازمان انرژی اتمی تحویل داده می شود.
دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این دیدار به ارایه مشخصات فنی طرح مرکز پرتودهی صنعتی که در قزوین در حال اجرا است، پرداخت و اظهار داشت: این طرح خدمات قابل توجهی را به حوزه های کشاورزی و پزشکی ارایه می دهد.
وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی استان قزوین تا اوایل سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح سازمان انرژی اتمی باشیم.
برای ساخت و استقرار مرکز پرتودهی صنعتی که به دست دانشمندان و مهندسان داخلی ساخته شده، در فاز اول 6 هکتار زمین در نظر گرفته شده است.
با بهره برداری از این مرکز 50 فرصت شغلی مستقیم و 300 فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد و زمینه برای فعالیت های علمی محققان و پژوهشگران چهار استان کشور فراهم می شود.
با راه اندازی این مرکز می توان خدمات متنوعی را به بخش صنعت، کشاورزی و پزشکی ارائه داد که یکی از آنها افزایش زمان نگهداری محصولات و پیشگیری از بروز آفت در آنها است که می تواند صادرات کالاهای کشور به خارج را تسهیل کند.
مشابه خارجی دستگاه شتابگر ساخته شده توسط متخصصان ایرانی 12 تا 15 میلیون دلار قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *