وزیر علوم:خدا می‌داند ظرفیت دانشگاه آزاد در مقطع دکتری چقدر است

وزیر علوم:خدا می‌داند ظرفیت دانشگاه آزاد در مقطع دکتری چقدر است

وزیر علوم:خدا می‌داند ظرفیت دانشگاه آزاد در مقطع دکتری چقدر است

به وزیر علوم:خدا می‌داند ظرفیت دانشگاه آزاد در مقطع دکتری چقدر استگزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه سومین جشنواره تقدیر از برترین‌های دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امروز در دانشگاه امام صادق(ع) که یک دانشگاه اسلامی مرجع است حضور داریم، این دانشگاه ویژگی‌های خاص خود را دارد و وزارت علوم مانند گذشته به برکات این دانشگاه توجه می‌کند.

وی افزود: ما در دانشگاه‌های دیگر بحث اسلامی‌سازی را در دستورکار داریم، اما دانشگاه امام صادق‌(ع) این چنین است و به پیش می‌رود به طوری که این دانشگاه سیاسی است، ولی سیاست‌زده نیست.

فرهادی ادامه داد: امسال ۲۶۰ هزار نفر برای آزمون دکتری ثبت‌نام کرده‌اند که ما حدود ۱۳ هزار ظرفیت داریم و دانشگاه آزاد هم ۱۰ هزار نفر ظرفیت دارد، البته اگر دانشگاه آزاد ظرفیت قانونی را پذیرش کند، حدود ۱۰ هزار ظرفیت دارد، ولی بیش از این پذیرش کنند، خدا می‌داند ظرفیت‌شان چقدر است.

وزیر علوم گفت: در رابطه با رشته‌های علوم انسانی، ما نمی‌توانیم این رشته‌ها را از کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم، بلکه بسیاری از رشته‌های علوم انسانی باید از ایران شکل بگیرند و حتی ما باید رشته‌های نو راه‌اندازی کنیم.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *