دوره دکتری «معماری ساختمان‎‌های نیروگاهی» در انحصار دانشگاه امام است

دوره دکتری «معماری ساختمان‎‌های نیروگاهی» در انحصار دانشگاه امام است

دوره دکتری «معماری ساختمان‎‌های نیروگاهی» در انحصار دانشگاه امام است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایسنا – منطقه قزوین، افتتاحیه چهارمین همایش ملی «معماری و شهرسازی در گذر زمان» با عنوان «تعامل مجموعه‌ها و ساختمان‌های نیروگاهی با محیط زیست» با حضور حضور مسئولان، اساتید، دانشجویان و فعالان عرصه‌های نیروگاهی در سالن آمفی‌تئاتر شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

مهدی زندیه رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، در این همایش با اشاره به راه‌اندازی دوره دکتری «معماری ساختمان‎‌های نیروگاهی» در دانشگاه امام اظهار کرد: این رشته از سال ۱۳۸۷ در مقطع دکتری در دانشگاه امام خمینی(ره) راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: دوره دکتری رشته «معماری ساختمان‎‌های نیروگاهی» مختص این دانشگاه است و در هیچ دانشگاه دیگری تدریس نمی‌شود.

زندیه از فارغ‌التحصیلی ۱۰ دانشجوی دکتری در این رشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۳ دانشجو در این مقطع تحصیلی در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه اصراری بر پذیرش تعداد بالای دانشجو در این مقطع وجود ندارد تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است ارتقاء کیفیت و تأکید بر آن است نه کمیت و تعداد دانشجو؛ از این رو بر کیفی‌بخشی مفاد درسی و آموزش دانشجویان دوره دکتری تأکید داریم.

این استاد دانشگاه افزود: ثمره و دست‌آورد تأسیس این دوره تحصیلی در دانشگاه، تربیت نیروهای متخصص در این رشته است که با همکاری و تعامل میان دانشگاه و مرا کز اجرایی و صنعتی به دست آمده است.

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دوره دکتری این رشته به راحتی وارد بازار کار شده و نیاز کشور را تأمین می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *