دریافت کارت شرکت در آزمون دکتری 96

دریافت کارت شرکت در آزمون دکتری 96

دریافت کارت شرکت در آزمون دکتری 96

حسین توکلی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: کارت شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 96 بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت از آن پرینت تهیه کنند.
وی گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 96 تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی روز جمعه 6 اسفند 95 در 7 گروه آموزشی و برای 244 کد رشته امتحانی در یک نوبت و در 54 شهرستان کشور برگزار می‌شود.
مشاور عالی سازمان سنجش افزود: کارت شرکت در آزمون برای 260 هزار و 110 داوطلب صادر شده که از این تعداد 110 هزار و 179 نفر زن و 149 هزار و 931 مرد هستند. تاکنون نیز 117 هزار و 288 داوطلب معادل 45 درصد داوطلبان کارت خود را دریافت کرده اند.
وی یادآور شد: کارت شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 96 به همراه برگ راهنمای مربوط بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار دارد و داوطلبان تا ساعت 24 پنجشنبه 5 اسفند ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای یا اطلاعات ثبت نامی، از آن پرینت تهیه کنند.
توکلی با تاکید بر اینکه برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است، اظهار کرد: مرحله اول آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 96 توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود و مرحله دوم تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و علمی و… توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می‌گیرد.

** ثبت نام 867 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد 96

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با احتساب آمار شرکت کنندگان در فرصت مجدد ثبت نام، در مجموع تعداد 867 هزار و 247 نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال 96 ثبت نام کردند.
توکلی افزود: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 96 در فرصت اول در روزهای اول تا یازدهم دی ماه 95 فرصت داشتند در آزمون ثبت نام کنند. همچنین فرصت مجددی برای ثبت نام در روزهای اول تا سوم اسفند ماه 95 در اختیار داوطلبان قرار گرفت.
وی گفت: در مهلت فرصت مجدد ثبت نام در روزهای اول تا سوم اسفند ماه بر اساس آمار اولیه تعداد 107 هزار و 579 نفر در آزمون ثبت نام کردند. پیش از این نیز تعداد 759 هزار و 668 نفر در این آزمون ثبت نام کرده بودند که در مجموع بر اساس آمار اولیه تعداد 867 هزار و 247 نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال 96 ثبت نام کرده اند.
آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 در روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 اردیبهشت ماه 96 در حوزه های امتحانی مربوط و برای داوطلبان 6 گروه آموزشی برگزار می شود

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *