11 صندوق پژوهش و فناوری جدید در استان ها راه اندازی می شود

به گزارش پل کنکوری به نقل از ایرنا، بهزاد سلطانی روز پنجشنبه در همایش سالانه رییسان پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور در قشم گفت: هم اکنون 14 صندوق پژوهش و فناوری در کشور فعالیت دارد که تا پایان امسال تعداد آنها به 25 مورد افزایش خواهد یافت تا خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق آنها با سهولت بیشتری به متقاضیان ارایه شود.
وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی مسوول ارایه خدمت به شرکت های دانش بنیان غیردولتی در راستای تکمیل زنجیره ایده تا بازار، تجاری سازی نوآوری و کاربردی کردن دانش از طریق کمک های مالی و پشتیبانی است که در این راستا تا کنون سه هزار و 242 طرح از سوی 2 هزار و 137 شرکت به صندوق ارایه شده است.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: 14 هزار و 770 میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت مصوب و تا کنون 6 هزار و 430 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه های مختلف از توانمند سازی گرفته تا خریداری دفتر کار شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است.
هم اکنون39 پارک علم و فناوری، 180 مرکز رشد و چهار هزار شرکت و هسته فناور در کشور فعال هستند و 30 هزار تن فناور در این مجموعه ها اشتغال دارند.
پانزدهمین همایش مشترک سالانه رییسان پارک های علم و فناوری و مرکزهای رشد کشور به مدت 2 روز به میزبانی پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم برگزار شد.