دانشگاه اسلامی روسیه همکاری با ایران را خواستار شد

دانشگاه اسلامی روسیه همکاری با ایران را خواستار شد

دانشگاه اسلامی روسیه همکاری با ایران را خواستار شد

به گزارش پل کنکوری به نقل از ایرنا، در این دیدار که روز جمعه برگزار شد، زمینه های مختلف همکاری به ویژه وضعیت تدریس زبان فارسی در دانشگاه اسلامی روسیه، رفع نیازهای درسی و تخصصی آموزشی دانشجویان مرتبط و همچنین تعامل با مراکز مطالعات اسلامی ایران بررسی شد.
دانشگاه اسلامی روسیه ویژه مقاطع تحصیلات تکمیلی که نخستین مرکز آموزش عالی اسلامی در روسیه محسوب می شود، سال 1998 بنیاد گذاشته شد.
محمدشین در این مذاکرات ضمن تاکید بر لزوم تقویت همکاری ها و افزایش روابط علمی با مراکز دانشگاهی و مطالعات اسلامی ایران، گفت: دانشگاه اسلامی روسیه اکنون سه هزار دانشجوی روزانه و 300 دانشجوی راه دور دارد.
مقام روسی اظهار کرد: دانشگاه اسلامی روسیه در مقاطعی همکاری های علمی و آموزشی با دانشگاه جامعه المصطفی داشته است.
وی گفت: برخی مطالعات و تجربیات مانند تدریس فلسفه و روانشناسی منحصر به ایران است و ما تعامل با دانشگاههای جمهوری اسلامی را خواستاریم.
اقبالی زارچ نیز در این دیدار با چشمگیر خواندن دستاوردهای علمی و دانشگاهی از جمله وجود جامعه چند میلیونی دانشجویان و اساتید در ایران و همچنین پیشرفت علوم انسانی، گفت که تقویت همکاری های در این حوزه یکی از اولویت های نمایندگی های ایران در خارج است.
وی همچنین بررسی نیازهای دانشجویان زیان فارسی دانشگاه اسلامی روسیه، ارتباط کار آمد با بنیاد سعدی، مذاکره با مراکز مصالعات دینی دانشگاه تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبائی و همکاری بیشتر با جامعه المصطفی را از راهکارهای سودمند برای دانشگاه روسی بر شمرد.
جمهوری مسلمان نشین تاتارستان فدراسیون روسیه با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه از مناطق توسعه یافته این کشور در حوزه های هنری، علمی-فناوری، اقتصادی، صنعت و نفتی فعال است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *