دانشجویان متاهل بیشترین گروه اعزامی به عتبات عالیات هستند

دانشجویان متاهل بیشترین گروه اعزامی به عتبات عالیات هستند

دانشجویان متاهل بیشترین گروه اعزامی به عتبات عالیات هستند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا فقیهی درخصوص وظیفه اصلی ستاد و چگونگی تاسیس و افتتاح آن اظهار کرد: این ستاد از سال 78 با همت حجت الاسلام ابوترابی فرد در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها راه اندازی شد و با اعزام دو کاروان دانشجویان دانشگاه تهران به عمره، آغاز به کار کرد که این عدد به 30 هزار دانشگاهی عمره گزار در سال 93 رسید.
وی افزود: از سال 1387 همزمان با عمره، سفر به عتبات راه اندازی شد. رسالت ستاد اعزام دانشگاهیان به عمره و عتبات است که امیدواریم با راه اندازی مجدد عمره، اعزام های دانشگاهیان هم از سر گرفته شود.

** سازمان حج و بعثه نگاه ویژه ای به دانشگاهیان دارند
وی در گفت و گو با شبکه قرآن اظهار داشت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به دانشگاهیان دارند و سهمیه خاصی برای عمره به ما اختصاص داده اند؛ امیدواریم با بازگشایی حج و عمره، این حرکت دوباره آغاز شود و دانشگاهیان را به سرزمین وحی اعزام کنیم.
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان کرد: جامانده های عمره سال 94 هم در اولویت اعزام قرار می گیرند و حقی از آنها ضایع نخواهد شد.

** با اشتیاق دانشگاهیان اعزام عتبات تا 15 اردیبهشت ادامه خواهد یافت
فقیهی یادآور شد: ابتدا قرار بود شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات تا اردیبهشت ماه انجام شود، اما با توجه به اشتیاق و تماس های مکرر دانشگاهیان اعزام این دوره تا 15 اردیبهشت ماه ادامه پیدا می کند و دوره هفدهم اعزام را در تابستان 96 برگزار خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر 13 کاروان در نجف اشرف،13 کاروان در کربلای معلی و تعدادی هم در کاظمین مستقر هستند.

** ارائه تسهیلات سفر عتبات به دانشگاهیان
فقیهی، با بیان اینکه با همکاری بانک ملت، وام با کارمزد 4 درصد در اختیار دانشگاهیان قرار می گیرد، اظهار داشت: برای سفرهای هوایی یک و نیم میلیون و برای سفرهای زمینی یک میلیون با یک ضامن رسمی مورد تائید بانک به زائرین اعطا می شود.

** بیشترین گروه اعزامی متاهلین هستند
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در پنج گروه پسران مجرد، دختران مجرد، متاهلین، اساتید و کارمندان دانشگاه ها اعزام داریم.
وی افزود: دختران مجرد و پسران مجرد در بازه های زمانی مختلف اعزام می شوند، یعنی همزمان اعزام نخواهند شد؛ در کاروان دختران مجرد روحانی و همسر ایشان به عنوان معینه کاروان حضور دارند.
وی ادامه داد: بیشترین گروه اعزامی ما متاهلین هستند که جدیدا ازدواج کردند و یا قصد دارند، زندگی مشترک خود را در عتبات آغاز کنند.
فقیهی اظهار کرد: اولویت ما در اعزام زوج ها با افرادی است که تازه عقد کرده اند، در عمره، برای زوج ها مراسم ازدواج هم برگزار می کردیم، اما سرزمین عراق را برای برگزاری این مراسم مناسب نمی بینیم.

** سبک زندگی فاطمی؛شعار سال عتبات دانشگاهیان
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: هر ساله شعاری برای عمره و عتبات داشتیم که شعار سال بود؛ امسال با توجه به آنکه ابتدای سال ولادت حضرت فاطمه (س) بود و پایان سال هم ولادت ایشان است، شعار ما ‘سبک زندگی فاطمی’ است و برنامه ها و مسابقات هم حول محور این شعار برگزار می کنیم.

** هشت ماه در سال اعزام داریم
وی اظهار داشت: 75 درصد از اعزام ما افرادی هستند که برای اولین بار عتبات دانشگاهیان می روند؛ اما اگر در بعضی تاریخ ها ظرفیت هم داشته باشیم از کسانی که قبلا از طریق ستاد اعزام شده اند هم اعزام خواهیم کرد.
فقیهی گفت: در سال هشت ماه اعزام به عتبات داریم و بعد از پایان دوره شانزدهم، در ماه مبارک رمضان درخرداد ماه ثبت نام هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان را انجام خواهیم داد.

** استقبال دانشگاهیان از اعزام به عتبات در ایام نوروز
وی اظهار کرد: تعداد زیادی از دانشگاهیان و اساتید خواستار اعزام در ایام نوروز هستند، به طوری که مثلا برای یک تاریخ و برای کاروان 38 نفره 2 هزار و 400 نفر ثبت نامی داشتیم که مجبور به قرعه کشی هستیم.
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: تعدادی برای عتبات نوروزی انتخاب شدند که در این ایام با افزایش قیمت هم روبرو خواهیم بود.
وی یادآور شد: با همکاری سازمان حج و زیارت و شرکت زیارتی شمسا تلاش داریم بهترین هتل ها را برای زائرین دانشگاهی در نظر بگیریم؛ در حال حاضر 2 هتل در نجف و 2 هتل در کربلای معلی در نظر گرفته ایم و هتل کربلای ما یکی از بهترین هتل های موجود در کربلاست.
فقیهی تصریح کرد: بیش از این نمی خواهیم اعزام کنیم تا دانشجویان در هتل های دیگر متفرق نشوند و بتوانیم خدمات شایسته ای را به دانشگاهیان گرامی ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *