دانشگاه علامه دانشجوی دکتری بدون آزمون پذیرش می کند

دانشگاه علامه دانشجوی دکتری بدون آزمون پذیرش می کند

دانشگاه علامه دانشجوی دکتری بدون آزمون پذیرش می کند

به گزارش روز شنبه ایرنا، دانشگاه علامه طباطبایی از میان واجدان شرایط سهمیه استعدادهای درخشان، اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون برای سال تحصیلی 96-97 کرده است.
متقاضیان تا 20 فروردین مهلت دارند مدارک خود را به اداره استعدادهای درخشان این دانشگاه ارسال کنند.
دانش آموختگان حداکثر تا دو سال پس از فراغت از تحصیل می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به دوره دکتری برخوردار شوند، بنابراین داوطلبانی که در نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 و قبل از آن فارغ التحصیل شده باشند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.
دانش آموختگان اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور، مجاز به استفاده از این آیین نامه برای ورود بدون آزمون به دوره دکتری نیستند.

** خاکسپاری یک شهید گمنام در دانشگاه تربیت مدرس
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر یک شهید گمنام در دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.
همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس، دوشنبه نهم اسفندماه در دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس به خاک سپرده می شود.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس در آبان ماه سال جاری در نامه‌ای به سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، آمادگی دانشگاه را برای خاکسپاری شهید گمنام در دانشکده کشاورزی اعلام کرده بود.
پیکر این شهید گمنام ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد باغ گیاه شناسی ملی به سمت دانشکده کشاورزی این دانشگاه تشییع می شود.

** خدمات فراوانی به علم و فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی به کشور
علی اکبر ولایتی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم گرامیداشت مقام علمی و فرهنگی محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مخبر دزفولی از دوستان قدیمی بنده هستند و سوابق علمی و فرهنگی ایشان برای بنده کاملا روشن است.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی در این مراسم که در حاشیه ‘کنگره بین المللی جندی شاپور’ برگزار شد، افزود: مخبر دزفولی بیش از 11 سال است که در سمت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مشغول هستند و خدمات زیادی را در طول این سال‌ها ارائه کرده‌اند.
رئیس کمیته فرهنگ تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ارزش و قدر خدمات شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون به خوبی تشریح نشده و مجهول مانده است.
ولایتی، در تشریح جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا ستاد فرماندهی و مرکز اصلی ساماندهی علم و فرهنگ کشور به معنای اعم آن است.
وی افزود: در سال‌های اخیر و به برکت انقلاب اسلامی کشورمان جایگاه خوبی در عرصه علم و فناوری پیدا کرد و تعداد دانشجویان کشور به حدود 5 میلیون بالغ می شود.
رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در کنار این ارتقای کمی خوشبختانه علم و فناوری در کشورمان ارتقای کیفی نیز پیدا کرده است و هم اکنون بیش از 40 هزار مقاله علمی دانشمندان کشورمان در مجلات بین المللی منتشر شده است.
ولایتی گفت: در طول 11 سال اخیر که مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده‌، این شورا با بیش از 2 هزار مصوبه نقش بسیار بارزی در راهبری و هدایت علم و فرهنگ کشور داشته که نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرروش و نقشه مهندسی فرهنگی مهم ترین این مصوبات هستند.
وی افزود: توجه به فرهنگ عمومی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و غیره هم در دوره اخیر فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای نقش و جایگاه ویژه‌ای بوده است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شکل گرفت و توانست این موضوع مهم را در کشور بسط و گسترش دهد و همین کنگره بین المللی جندی شاپور بخشی از خدمات این کمیته است.
رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با برنامه ریزی این کمیته، مفاخر تمدن اسلام و ایران در اکثر کتاب‌های درسی وارد شده است.
وی افزود: نگارش و تدوین کتاب چهار جلدی ‘ تقویم فرهنگ و تمدن اسلام و ایران’با حدود 5 هزار صفحه به عنوان منبع و ماخذ این بخش از سایر خدمات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *