چرایی جذب نیمه متمرکز و راه اندازی سامانه جذب استاد تبیین شد

چرایی جذب نیمه متمرکز و راه اندازی سامانه جذب استاد تبیین شد

چرایی جذب نیمه متمرکز و راه اندازی سامانه جذب استاد تبیین شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، از مرکز جذب وزارت علوم، اولین نشست آموزشی کارشناسان و مسئولان دبیرخانه های جذب دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد.
محمد رضا رضوان طلب در تشریح اهداف این نشست، 12 اصل از چیستی و چرایی جذب نیمه متمرکز و راه اندازی سامانه جامع جذب را تبیین کرد.
وی کرامت اعضای هیات علمی، شفافیت جذب، تحقق عدالت در توزیع فرصت ها، معرفی همه استعداد ها به مؤسسات و دانشگاه ها، توسعه خانواده اعضای هیات علمی، رسیدگی به شکایات و ایجاد سیستم پاسخگویی، ایجاد امنیت شغلی و ثبات روحی در اعضای هیات علمی را از اصول دوازده گانه جذب نیمه متمرکز و فعالیت سامانه جامع برشمرد.
در پایان، کارگروه های آموزشی سامانه و آئین نامه مقررات جذب در این نشست برگزار و پرسش ها و مشکلات جذب هر دانشگاهی توسط کارشناسان مرکز جذب مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

** پیشنهاد افزایش وام صندوق رفاه دانشجویان برای عتبات دانشجویی
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پیشنهاداتی برای افزایش مقدار وام عتبات به هیات امنای صندوق رفاه ارائه خواهیم کرد که نتایج آن به زودی اعلام می شود.
به گزارش ایرنا از ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، حجت الاسلام محمدرضا فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان در وزارت علوم دیدار و گفت و گو کرد.
فقیهی گفت: در سال جاری 45 هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام شده اند که برای تسهیل این سفر زیارتی با هماهنگی ستاد با بانک ملت به متقاضیان وام قرض الحسنه یک و یک و نیم میلیونی اعطا شده است.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، خواستار هم افزایی مجموعه ستاد و صندوق رفاه شد تا با استفاده از این وام، این سفر برای دانشجویان آسان تر شده و علاقمندان بیشتری از قشر دانشگاهی امکان تشرف به عتبات عالیات را داشته باشند.
در ادامه رئیس صندوق رفاه دانشجویان با ابراز علاقمندی برای همکاری در این حرکت فرهنگی گفت: گزارش هایی به ما می رسید که تعداد کمی از دانشجویان از وام صندوق رفاه استفاده می کنند؛ اما بعد از جلسات متعدد و اطلاع رسانی که انجام شد، در سال جاری تعداد قابل توجهی از دانشجویان با مراجعه به صندوق رفاه توانستند این وام را دریافت کنند.
ذوالفقار یزدان مهر گفت: پیشنهاداتی برای افزایش مقدار این وام به هیات امنای صندوق رفاه ارائه خواهیم کرد که نتایج آن به زودی اعلام می شود. درخواست ما حمایت صد در صدی از دانشجویان برای اعزام به عمره و عتبات است.
براساس این گزارش، نحوه اتصال سامانه های ستاد عتبات دانشگاهیان به سامانه های صندوق رفاه، افزایش میزان تسهیلات اعطایی برای دوره بعد، امکان اعطای وام های قرض الحسنه به علاقمندان سایر دانشگاه ها، رایزنی با بانک های عامل مختلف برای اعطای وام، تشکیل کار گروهی ویژه برای هدفمند کردن و تعمیق افزایش ارتباطات ستاد با صندوق رفاه دانشجویی از دیگر موارد طرح شده در این جلسه بود.

** معاون فرهنگی دانشگاه الزهرا(س) منصوب شد
رئیس دانشگاه الزهرا طی حکمی خدیجه کریمی علویجه را به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی – اجتماعی دانشگاه الزهرا منصوب کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه الزهرا (س)، خدیجه کریمی علویجه عضو هیات علمی دانشکده ادبیات دانشگاه الزهرا است.
پیش از این ملوک خادمی اشکذری سمت معاونت فرهنگی – اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) را برعهده داشت.
همچنین رئیس دانشگاه در احکام جداگانه ای زهرا سادات میرهاشمی عضو هیات علمی دانشکده الهیات را به سمت سرپرست مدیریت برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی و افخم دانشفر عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی را به سمت سرپرست مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه منصوب کرد.

** طلب ۱۸ میلیارد تومانی دانشگاه پیام نور از بنیاد شهید
رئیس دانشگاه پیام نور اعلام کرد: دانشگاه پیام نور بابت ترم های گذشته مبلغ ۱۸ میلیارد تومان از بنیاد شهید و امور ایثارگران طلب دارد.
علی اصغر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیام نور با حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور خدمت به ایثارگران و خانواده های شهدا را افتخار خود می داند افزود: ۲۷ نفر از شهدای مدافع حرم دانشجوی دانشگاه پیام نور بوده اند و در بهمن ماه امسال کنگره ملی بزرگداشت ۲۷ شهید مدافع حرم دانشگاه پیام نور برگزار شد.
رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به برخی اقدامات دانشگاه پیام نور برای تکریم خانواده های شهدا و ایثارگر خاطرنشان کرد: احکام اعضای جدید شورای شاهد و ایثارگر دانشگاه صادر شده است و جلسات این شورا بصورت منظم برگزار می شود.
وی افزود: در جلسات شورای شاهد و ایثارگر دانشگاه پیام نور مشکلات و درخواست های دانشجویان و خانواده های شاهد و ایثارگر بررسی می شود و تصمیمات لازم برای رفع آنها انجام می گیرد.
رستمی ابوسعیدی ادامه داد: خانواده شهدای مدافع حرم از پرداخت شهریه برای تحصیل در دانشگاه پیام نور معاف هستند.
رئیس دانشگاه پیام نور با ارائه آماری مبنی بر اینکه بیشترین جمعیت خانواده شهدا و جانبازان در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور افتخار دارد، میزبان ۱۴ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران است.
رستمی ابوسعیدی با ابراز امیدواری نسبت به پرداخت مطالبات دانشگاه پیام نور از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز گفت: دانشگاه پیام نور بابت ترم های گذشته مبلغ ۱۸ میلیارد تومان از بنیاد شهید و امور ایثارگران طلب دارد که امیدواریم با عنایت ویژه رئیس بنیاد شهید پرداخت شود.
وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور آمادگی دارد در زمینه بدهی های معوقه بنیاد شهید از طریق تهاتر و واگذاری املاک به دانشگاه همکاری کند.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *