ایجاد مقطع کارشناسی “حسابداری سلامت” در دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش ایسنا، علیرضا جمالزاده با اعلام این خبر اظهار داشت: مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی به واسطه ارتباط مستقیم و تنگاتنگ حسابداری با سازمانهایی مانند سازمانهای بیمه گر، خیرین حوزه سلامت، شرکت های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات پزشکی، شرکت‌های تولید و پخش دارویی؛ ازنوع حسابداری ویژه ای تبعیت می‌کنند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی و دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی اظهار داشت: به همین دلیل امور حسابداری در مراکز دولتی وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی از یک طرف و مراکز خیریه و خصوصی وابسته به حوزه سلامت از طرف دیگر با امور حسابداری در مراکز تجاری، انتفاعی، خصوصی و خدماتی دیگر بسیار متفاوت است.

جمالزاده عنوان کرد: جبران خدمات سرمایه انسانی این حوزه، تدارکات و انبارداری، بیمه ها و تعرفه های خدمات سلامت، ثبت و ضبط اسناد مالی بیماران و مراجعان، گزارش نویسی ها و غیره بر ضرورت طراحی رشته حسابداری سلامت تاکید دارد.

وی تاکید کرد: از جمله قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای دانش آموختگان این دوره، انجام عملیات حسابداری بهای تمام شده خدمات در نظام سلامت، انجام عملیات حسابداری ناظر به ترخیص، درآمد، پذیرش، پزشکان، اموال، حقوق و دستمزد و بودجه در حوزه سلامت و ثبت و طبقه بندی انواع هزینه های بیمارستانی اعم از بستری، سرپایی، کلینیکی و پاراکلینیکی متناسب با مشاغل قابل احراز حسابدار حقوق و دستمزد، حسابدار ترخیص، حسابدار پذیرش و حسابدار امور پزشکان در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانها است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی و دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی اظهار داشت: برخی از دروس تخصصی این دوره شامل نظام بیمه و تعرفه خدمات بهداشتی و درمانی، کاربرد نرم‌افزارهای حسابداری در حوزه سلامت، حسابداری(عملیات پذیرش)، حسابداری(عملیات ترخیص)، حسابداری(عملیات جبران خدمات پزشکان) و محاسبه هزینه‌های بیمارستانی و سرپایی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، جمالزاده گفت: دانش‌آموختگان این رشته درکنار واحدهای تئوری، ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی را تجربه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *