اعلام ظرفیت پذیرش دکتری ۹۵ سراسری

ظرفیت پذیرش دانشجـو در دوره های مختلف آزمون دکتری تخصصی سال ۹۵ – ۹۶  تعداد سیزده هزار و پنجاه نفر اعلام شـده است.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرگزاری مهر، از تعداد ۱۵۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب که در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ ثبت نام کردند تعداد ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که برای تمام آنها کارنامه صادر شده و افراد می توانند کارنامه خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

داوطلبانی که دارای نمره کل تراز نهایی مثبت باشند می توانند مطابق ضوابط مندرج در مرحله  انتخاب کد رشته محل شرکت کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا شنبه ۲۱ فروردین ۹۵ فرصت دارند برای انتخاب رشته محل به سایت سازمان سنجش و حداکثر ۵۰ کد رشته محل را از میان کدرشته های امتحانی مربوط انتخاب کنند.

ازتعداد ۱۳ هزار و ۵۰ نفر پذیرش، ۱۹۲ ظرفیت به بورس اعزام به خارج اختصاص یافته است.

دوره های روزانه دانشگاه ها ۸ هزار و ۳۵۰ نفر ظرفیت، دوره های نوبت دوم دانشگاه ها یک هزار و ۹۱۶ نفر ظرفیت، دانشگاه پیام نور ۳۲۷ نفر ظرفیت، پردیس های خودگردان یک هزار و ۹۵۳ ظرفیت و دانشگاه های غیرانتفاعی ۳۱۲ ظرفیت اعلام کرده اند.

بر اساس انتخاب رشته به عمل آمده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو، نسبت به اعلام حد نصاب هر کد رشته محل و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) از طریق سایت خود در پایان هفته اول اردیبهشت ماه ۹۵ اقدام می کنند.

داوطلبان دارای حدنصاب مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده که بر روی دانشگاه ها و موسسات ذیربط قرار می گیرد، لازم است بر اساس برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ارائه مدارک و ثبت نام برای سایر مراحل اقدام کنند.

عدم مراجعه و اقدام مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده به منزله انصراف از پذیرش در آن دانشگاه و یا موسسه است و امکان آزمون کتبی و مصاحبه مجدد وجود نخواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *