مردمی بودن دانشگاه آزاد اسلامی، افتخاری برای كشور است

مردمی بودن دانشگاه آزاد اسلامی، افتخاری برای كشور است

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی عصر امروز در دیدار رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و روسای واحدهای این دانشگاه در سراسر كشور، موفقیت‌های این دانشگاه را از جمله دستاورد‌های خوب نظام اسلامی دانست و گفت: باید خداوند را شكر كنیم كه چنین خدمتی به علم، دانش، فرهنگ، تحقیق و پژوهش كشور شده است.
هاشمی رفسنجانی، رفع آلودگی‌های محیط زیست، مخصوصاً زباله‌ها را یكی ازضرورت‌های آینده كشور دانست و گفت: رفع این مشكل و استفاده از این تهدید به عنوان یك فرصت، یكی از افتخارات است كه دانشگاه با برنامه پلاسما به فكر تولید برق از آن است.
وی زباله‌های بیمارستانی را یكی از خطرناك‌ترین زباله‌ها به خاطر وجود انواع ویروس‌ها دانست و گفت: اگر با پلاسما برای آن برنامه‌ریزی كرد، یكی از ماندگارترین كارها انجام می‌شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مباحث مربوط به گداخت هسته‌ای را یكی دیگر از برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و با اشاره به حضور آقای قرآن‌نویس در جمع محققان جهانی این علم، گفت: گداخت هسته‌ای مثل شكافت هسته‌ای نیست، بلكه علمی كاملاً سالم است.
هاشمی رفسنجانی با بیان سیر ساخت نخستین نیروگاه آن در عالم، گفت: مواد اولیه آن در دنیا نامحدود است كه قسمت عمده آن آب دریاست.
وی تولید ماشین‌ها و موتور سیكلت‌های برقی را یكی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه دانست و گفت: میزان آلودگی كشور مخصوصاً در تهران بسیار بالاست و با توجه به وجود 5/2 میلیون موتورسیكلت در تهران می‌توان به رفع این آلودگی امیدوار بود.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابتكارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برای ساخت موتور برقی و ماشین با باطری خورشیدی، گفت: همه دنیا می‌خواهد از سوخت سالم برای انواع موتورها استفاده كند.
هاشمی رفسنجانی برنامه‌ریزی برای مقابله با خشكسالی‌های آینده را یكی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه دانست و با بیان امتیازات علمی و دانشگاهی این كار، گفت: اگر بتوان با سیستم گلخانه‌ای به تولید انبوه محصولات كشاورزی برسیم، مردم استقبال می‌كنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأكید بر سودآوری این كارها برای دانشگاه، گفت: تحقیقات بسیار خوبی استادان و دانشجویان انجام داده‌اند كه متأسفانه راكد مانده و خاك می‌خورند، در حالی كه با تولید انبوه، موج جدیدی برای آموزش و تحقیق در كشور ایجاد می‌شود.
وی با بیان برنامه‌های آتی این دانشگاه، بر اهمیت شركت‌های دانش‌بنیان تأكید كرد و افزود: ایجاد شغل بر پایه دانش، پایدار است و با توجه به احتیاج جامعه به اشتغال مولد، بسیاری از جوانان تحصیلكرده صاحب اشتغال پایدار می‌شوند كه یكی از مسایل مهم برای كشور است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در كشور، گفت: حتی جذب دانشجو از كشورهای دیگر آرزوی دور از دسترسی نیست.
هاشمی رفسنجانی وجود نیروهای خوب انسانی در دانشگاه را از امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: امیدوارم در سالی كه رهبری شعار آن را اقتصاد مقاومتی قرار داده‌اند، گام‌های عملی مهمی برداریم.
وی در پایان گفت: موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی آدمی را سرشوق می‌آورد، صمیمانه خداوند بزرگ را به خاطر فرصتی كه در جهت خدمت به دانش و فرهنگ كشور برای ما ایجاد كرده است، شكر می‌كنیم.
در آغاز این دیدار حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به فعالیت‌های اجرایی خود از اول انقلاب و در كابینه دولت سازندگی اشاره و تصریح كرد: زمانی كه رئیس سازمان برنامه و بودجه بودم، در جلسه هیأت وزیران، فردی به من گفت كه برد موشك‌های موجود بیش از 200 تا 300 كیلومتر نیست و كمك كنید تا موشكی به نام شهاب با برد 1500 تا 2000 كیلومتر بسازیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به اینكه 15 میلیارد تومان هزینه ساخت آن موشك بود و مبلغ فوق در آن زمان خیلی زیاد بود، به وی گفتم كه باید از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای پرداخت این مبلغ اجازه بگیرم و در این خصوص نیز با وزیر دارایی وقت مذاكره نمودم.
میرزاده اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با پرداخت این هزینه برای ساخت موشك شهاب موافقت كردند و گفتند این نظر شخصی من است و این مبلغ را پرداخت نمایید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پس از آن در مراجعه فرد مذكور و تضمین از ایشان بابت انجام آن طرح گفت من مردانه قول می‌دهم كه كار انجام شود و من نیز به وی گفتم چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأكید داشتند، این پول را پرداخت می‌نمایم.
وی گفت: خوشبختانه پس از تخصیص بودجه مورد نظر افتخار آن به نام دولت سازندگی به ثبت رسید.
میرزاده مورد فوق را از جمله نمونه‌های اقدامات آینده‌نگرانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز امروز به عنوان یك الگوی جهانی و مدل توسعه مطرح است، كه نمونه‌ی آن در دنیا وجود ندارد.
وی افزود: هواپیمای ماهان نیز كه امروز از افتخارات ناوگان هواپیمایی كشور است، از جمله ابتكاراتی است كه با دستور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأسیس شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تأكید بر اینكه این دانشگاه بیش از 40 درصد بار آموزش عالی كشور را برعهده دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیش از 5 میلیون فارغ التحصیل و یك میلیون و 700 هزار دانشجو است.
وی با بیان اینكه مخاطبان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی، دانشگاه‌ها هستند، گفت: توسعه طرح‌های شفا و ساها باید در دستور كار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد تا به عنوان یكی از منابع ایجاد درآمد غیر شهریه‌ای و شاخص اقتصاد مقاومتی تبدیل شود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *