منابع کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی (اردیبهشت ۹۶ )مطابق سرفصل های جدید

یکی از شاخه هایی که مرتبط با حقوق تجارت بین الملل بوده و به مسایل حقوقی از دیدگاه اقتصادی می پردازد حقوق اقتصادی است؛ قاعدتا دانشجویی که وارد این رشته می شود هم باید در دروس اقتصادی مهارت داشته باشد و هم دروس حقوقی.
از لحاظ کاری شاید بتوان جایگاه این شاخه را بعد از شاخه های اصلی مانند حقوق خصوصی- جزا- تجارت بین الملل و نفت و گاز قرار داد. بهتر است در صورت علاقه مند بودن به این شاخه وارد شوید؛ ضمنا دانشگاه های کمی هستند که این شاخه را دارند، یکی از دانشگاه هایی که این رشته را دارد دانشگاه علامه طباطبایی و شهید بهشتی است. منابع و ضرایب این شاخه عبارتند از:
اول-حقوق مدنی با ضریب ۳
بهترین کتاب به نظر بنده قانون مدنی در نظم کاتوزیان است. البته برای کارشناسی ارشد اگر می خواهید روال منطقی به یادگیریتان بدهید بهترین کار مطالعه جزوه مدنی دکتر محمد حسین شهبازی است که حقیقتا اولین نفری است که مطالب حقوق مدنی را طوری ارایه داد که مطالعه آن بدون شک پیش مقدمه فهم قانون مدنی در نظم کاتوزیان است.
دومین کتاب که شاید مطالعه آن شما را از خواندن منابع فوق و هر منبع دیگری بی نیاز کند کتابی است که توسط انتشارات عدلیه در دست انتشار است. این کتاب با تلاش ۱۰ نفر از اساتید، وکلا و دانشجویان دکتری تهیه شده است که اولین مشخصه آن درسنامه مختصر مدنی ۱ تا ۸ است. بعد از آن یک درسنامه ساده سازی شده یا نموداری- بعد از آن نکاتی که از سوالات آزمون های مختلف در طی سال های اخیر بیرون کشیده شده و به عنوان نکته ارایه شده است. قسمت بعدی این کتاب دارای محشای قانون مدنی- آرای وحدت رویه است. ضمنا بیش از هزار تست در این کتاب بعد از مطالعه هر بخش آورده شده است. البته این کتاب برای دکتری و وکالت و سایر آزمون ها هم مناسب است.
قوانین مورد نیاز: قانون مدنی- حمایت خانواده- قانون مسئولیت مدنی- قانون امور حسبی- قانون اوقاف
به غیر از این منابع هیچ کتابی مطالعه نکنید.
دوم: حقوق تجارت با ضریب ۱
دوره ۵ جلدی اسکینی+قانون تجارت در نظم دمرچیلی
به غیر از این هیچ منبع دیگری مطالعه نکنید.
سوم:‌ متون حقوقی تخصصی به زبان فرانسه یا انگلیسی با ضریب ۱
بهترین منبع کتاب لاو تکست یا کتاب حقوق خصوصی و عمومی منتشره توسط انتشارات سمت است.
چهارم: متون فقه با ضریب ۱
کتاب تحریر الروضه آیتی امینی با ترجمه فقه استدلالی مناسب است. البته جدیدا کتاب فقه استدلالی در اینترنت و فضای مجازی منتشر شده است. مباحثی که لازم به خواندن است از قضا و شهادت شروع می شود و به مباحث حدود و قصاص و دیات ختم می شود.
آیین دادرسی مدنی با ضریب۱
بهترین منبع کتاب آیین دادرسی مدنی پیشرفته عبدالله شمس دو جلد پیشرفته است. دقت داشته باشید سه جلد مقدماتی فقط برای وکالت مناسب است. بنابراین دو جلد پیشرفته را مطالعه نمایید.
برای قانون هم قانون آیین دادرسی مدنی را مطالعه کنید.
در نهایت اینکه اگر دوست دارید بسته اختصاصی برای شما تهیه شود می توانید با انتشارات عدلیه تماس بگیرید.

منبع کانال تخصصی کارشناسی ارشد حقوق