نرم‌افزار کنترل پایان‌نامه‌های جعلی

نرم‌افزار کنترل پایان‌نامه‌های جعلی

ابراهیم گشتاسبی‌راد بعدازظهر امروز در نشست خبری خود اظهار داشت: برای جلوگیری از مقالات  کپی‌شده در فعالیت‌های پژوهشی و  پایان‌نامه‌های دانشجویی تمامی استادان دانشگاه شیراز موظف هستند تمامی مطالب را بررسی کنند و در آینده نزدیک نیز در این دانشگاه از نرم‌افزار برای کنترل پایان‌نامه‌ها استفاده می‌شود.

وی گفت: راه‌اندازی سه رشته در مقطع کارشناسی، شش رشته در مقطع کارشناسی ارشد و شش رشته در مقطع دکتری تخصصی با قابلیت‌های کاربردی و مورد نیاز صنعت به عنوان یکی از سیاست‌های کلان دانشگاه شیراز است که با حمایت بخش‌های مختلف این دانشگاه اجرا می‌شود.

سرپرست دانشگاه شیراز افزود: انعقاد قرارداد برای حضور نخبگان ایرانی غیر مقیم برای نخستین بار در دانشگاه شیراز انجام شد و ۲۷ نفر در دوره پسا دکتری و دو نفر برای فرصت مطالعاتی در دانشگاه شیراز به تحصیل پرداختند.

گشتاسبی‌راد با بیان اینکه با وجود  بالا بودن سطح علمی دانشگاه شیراز گزارش شده برخی از دانشجویان هنوز تمایلشان برای تحصیل در دانشگاه‌های تهران بیشتر است بیان کرد: امروزه دانشگاه شیراز به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور مطرح است که گواه این موضوع فارغ‌التحصیل شدن برخی از مدیران کشوری و استانی در دانشگاه شیراز است.

وی دانشگاه شیراز  را در زمینه دانشگاه‌های کارآفرین یا نسل سوم  پیشرو دانست  و گفت: در این زمینه حرکتی آغاز شده ولی در این مسیر باید با دقت بیشتری وارد شد تا به بدنه آموزشی آسیب وارد نشود.

منبع