تحصیل در پرتغال

ایا با کشور پرتغال اشنایی دارید ؟ تحصیل در پرتغال چه شرایطی دارد ؟ نظلم اموزشی کشور پرتغال چگونه است ؟ تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی چه شرایطی دارد ؟ ایا با تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد اشنایی دارید ؟ ایا از شرایطتحصیل در پرتغال در مقطع دکتری اگاهی دارید ؟ هزینه تحصیل در پرتغال چقدر است ؟ زبان تحصیل در پرتغال در مقاطع مختلف چیست ؟ ایا امکان کار پس از تحصیل در پرتغال وجود دارد ؟ ایا امکان بردن همراه به کشور پرتغال وجود دارد ؟ در این مقاله به توضیحاتی در ارتباط با تحصیل در پرتغال می پردازیم ، امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع گردد .

کشور پرتغال در جنوب غربی اروپا و مرکز اسپانیا واقع شده است . شمال این کشور دارای اب و هوایی معتدل و جنوب ان دارای اب و هوایی گرم است هم چنین واحد پول پرتغال یورو ، زبان رسمی ان پرتغالی و پایتخت ان لیسبون می باشد . هزینه های پایین تحصیل و دانشگاه های رنک خوب در کشور پرتغال بسیاری از افراد را برای تحصیل در این کشور علاقه مند کرده است که نظام اموزشی کشور پرتغال قبل از ورود به دانشگاه و در مقاطع مختلف دانشگاهی شرایط خاص خود را داراست .

نظام اموزشی پرتغال

تحصیل در کشور پرتغال از سن ۶ سالگی برای کودکان شروع می شود و در دو مقطع دبستان و دبیرستان ارائه می گردد که تا اخذ مدرک دیپلم ۹ سال زمان می برد ، دانش اموزان پس از قبولی در ازمون نهایی و اخذ مدرک دیپلم خود اماده ورود به بهترین دانشگاه ها در کشور پرتغال می باشند . زمان پذیرش دانشگاه های کشور پرتغال برای متقاضیان در ماه های ژانویه و سپتامبر می باشد .

تحصیل در مقطع کارشناسی در پرتغال

طول دوره کارشناسی در کشور پرتغال ۳ تا ۴ سال می باشد و دروس به زبان پرتغالی و اسپانیایی ارائه می شود . برای تحصیل در این مقطع داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و قبولی در ازمون ورودی دانشگاه ضروری است ( افرادی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند می توانند دوره پیش دانشگاهی خود را در کشور پرتغال بگذرانند و وارد دانشگاه های کشور پرتغال شوند ) همچنین فرد برای تحصیل باید مدرک زبان در سطح ایلتس ۶ و نامه تمکن مالی ارائه نماید یعنی نشان دهد که هزینه تحصیل و زندگی خود به مدت یکسال در کشور پرتغال را دارد . دانشجویان علاوه بر تحصیل ۱۰ ساعت در هفته حق کار دارند و می توانند ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت کار حقوق دریافت نمایند و بسیاری از هزینه های خود را پوشش دهند . هزینه های زندگی در کشور پرتغال در این مقطع بطور میانگین ۱۵۰۰ یورو در سال می باشد .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور پرتغال

طول دوره کارشناسی ارشد در کشور پرتغال ۲ ساله است و دروس به زبان پرتغالی و انگلیسی ارائه می شود که برای تحصیل به زبان انگلیسی داشتن مدرک زبان در سطح ایلتس ۶ تا ۶.۵ الزامی است اما کسانی که مدرک زبان ندارند می توانند قبل از تحصیل در دانشگاه ، دوره های زبان انگلیسی به مدت ۵ هفته با هزینه حدود ۱۲۰۰ یورو را بگذرانند و برای تحصیل دانشگاهی اماده شوند هم چنین امکان فراگیری زبان پرتغالی در این کشور نیز برای متقاضیان وجود دارد . برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و کارشناسی به همراه ریز نمرات الزامی است . دانشجویان علاوه بر تحصیل ۲۰ ساعت در هفته حق کار دارند و می توانند به ازای هر ساعت کار حقوقی معادل ۱۰ تا ۱۲ یورو دریافت نمایند که بسیاری از هزینه های تحصیل و زندگی انها را پوشش می دهد . هزینه تحصیل در این مقطع حدود ۱۵۰۰ یورو به طور سالیانه است و هزینه زندگی بطور کلی ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه می باشد و تمامی هزینه های مسکن ، غذا ، پوشاک ، بیمه ، حمل و نقل و …. را دربرمی گیرد .

تحصیل در مقطع دکتری در کشور پرتغال

طول دوره دکتری در کشور پرتغال ۳ تا ۵ سال است و دروس به زبان پرتغالی و انگلیسی ارائه می گردد . افراد با سابقه تحصیلی عالی با معدل بالای ۱۷ ، مقالات معتبر بخصوص مقاله ISI ، نمرات مناسب و شرایط دیگر می توانند برای تحصیل در مقطع دکتری در کشور پرتغال اقدام نمایند . هزینه تحصیل در مقطع دکتری حدود ۲۷۰۰ یورو می باشد که بسته به رشته و دانشگاه متفاوت است . دانشجویان در این مقطع می توانند بورس تحصیلی دریافت نمایند هم چنین دانشجویان مقطع دکتری علاوه بر تحصیل ۳۰ ساعت در هفته حق کار دارند که حقوقی معادل ۱۵ دلار به ازای هر ساعت کار دریافت می نمایند .

امکان بردن همراه از ابتدا برای متقاضیان در کشور پرتغال وجود ندارد و دانشجویان نمی توانند برای تحصیل خانواده خود را به همراه داشته باشند . فارغ التحصیلان کشور پرتغال پس از تحصیل می توانند به دنبال کار بگردند و کار مورد نظر خود را بیابند که با داشتن تسلط به زبان پرتغالی و نمرات عالی در مدارک تحصیلی ان ها ، مدت زمان کاریابی و یافتن شغل مناسب  برای انها سریع تر خواهد بود ، متقاضیان پس از یافتن کار می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و با کار کردن و پرداخت مالیات به مدت ۵ سال اقامت کشور پرتغال را دریافت کنند که این نکته قابل ذکر است که اخذ اقامت دائم کشور پرتغال دشوار و زمان بر خواهد بود .

تحصیل در پرتغال به سبب هزینه کم و کیفیت مناسب علمی مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد ، به سبب ارائه دروس به زبان پرتغالی و اسپانیایی در مقطع کارشناسی امکان تحصیل در این مقطع به تسلط به زبان پرتغالی یا اسپانیایی نیاز مند است و بدون داشتن تسلط امکان تحصیل وجود ندارد ولی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با داشتن تسلط و مدرک زبان انگلیسی به راحتی می توان در این کشور تحصیل نمود هم چنین امکان کار ضمن تحصیل برای دانشجویان تمامی مقاطع در این کشور وجود دارد و پس از تحصیل در پرتغال دانشجویان می توانند با یافتن کار و پرداخت مالیات اقامت کشور پرتغال را دریافت نمایند . شرایط تحصیل در پرتغال در این مقاله بیان شد اما اگر شما سوال یا ابهامی در ارتباط با تحصیل در پرتغال دارید می توانید با موسسات وکالتی معتبر تماس حاصل نموده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید .

نگارنده : مهسا رهنما