بهترین پیشنهاد برای دانشجویان؛ فیلم‌های رایگان دروس دانشگاهی از دانشگاه‌های برتر جهان

بهترین پیشنهاد برای دانشجویان؛ فیلم‌های رایگان دروس دانشگاهی از دانشگاه‌های برتر جهان

خبرنامه دانشجویان ایران: راه‌های زیادی در اینترنت برای مشاهده آنلاین تلویزیون یا اخبار وجود دارد اما در صورتی که دنبال فیلم‌های آموزشی در رشته‌های خاصی باشید بهتر است که به فیلم‌های آنلاین دروس دانشگاهی دانشگاه‌ها بپردازید زیرا دانشگاه‌های زیادی در نقاط مختلف جهان وجود دارند که این فیلم‌ها را به صورت رایگان در اختیار بینندگان خود قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویانی که در کشورهای در حال توسعه اقامت دارند می‌توانند از این فرصت به بهترین نحو استفاده ببرند و بدون نیاز به هزینه خاصی، به بهترین مطالب درسی دانشگاه‌های برتر جهان دسترسی داشته باشند. درست است که با دیدن این فیلم‌ها مدرکی به شما داده نمی‌شود اما دانش و درک فراوانی را عاید شما می‌کند که می‌تواند در بسیاری موارد به کمک شما بیاید.

شاید تا اینجای مطلب را قبول داشته باشید اما فکر کنید که پیدا کردن چنین فیلم‌هایی دشوار است. اما اصلاً اینطور نیست. البته به شرط آنکه این مطلب را تا آخر بخوانید تا بفهمید که کجا باید دنبال چنین فیلم‌های رایگانی بگردید:

۱- کنسرسیوم OpenCourseWare:
این کنسرسیوم که ۲۰۰ دانشگاه برتر از نقاط مختلف جهان در آن عضویت دارند (فهرست دانشگاه‌ها) و هدف آن، ارائه رایگان دانش به تمام مردم دنیا از طریق مطالب نوشتاری، صوتی و تصویری به صورت آنلاین است، بهترین جا برای یافتن فیلم‌های درسی رایگان است. این سایت فهرستی از همه‌ی دانشگاه‌های عضو این طرح را ارائه داده و لینک مستقیم فیلم‌های رایگان ارائه شده از سوی دانشگاه‌های عضو را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. البته مشکلی که در این سایت وجود دارد آن است که هیچ تلاشی برای طبقه‌بندی موضوعی فیلم‌های آموزشی یا گنجاندن قابلیت جستجو نشده است و بنابراین افرادی که برای اولین بار وارد این سایت می‌شوند نمی‌دانند از کجا باید شروع کرده و چگونه به دنبال مطالب مورد نیاز خود بگردند.

۲- دانشگاه MIT:
با مراجعه به این سایت می‌توانید فهرستی از ۱۹۰۰ رشته که مطالب آموزشی آن به صورت رایگان ارائه می‌شود را بر اساس یک طبقه‌بندی موضوعی مشاهده نمایید. با اندکی کاوش در سایت می‌توانید دروسی را بیابید که نه تنها برایتان جذاب است بلکه می‌تواند کمک قابل توجهی نیز به پیشرفت شما در دروس تخصصی‌تان نیز بکند. البته توجه داشته باشید که همه دروس دارای فیلم نیستند و برخی فقط حاوی مطالب نوشتاری یا صوتی می‌باشند. اگر فقط به دنبال فیلم‌های آموزشی هستید می‌توانید از اینجــــا شروع کنید.

۳- دانشگاه Yale:
مطالب آموزشی ارائه شده در این دانشگاه، همگی حاوی مطالب تصویری بوده و موضوعات مختلفی را نیز در بر می‌گیرند. حتماً به فهرست دروس رایگان آنلاین این دانشگاه نگاهی بیاندازید.

۴- دانشگاه برکلی کالیفرنیا (UC Berkeley):
این دانشگاه که شاید بتوان آن را بهترین دانشگاه دولتی آمریکا نامید، تعداد قابل توجهی از دروس رشته‌های مختلف را به صورت رایگان و آنلاین ارائه می‌دهد. شاید همه دروس این دانشگاه دارای محتوای تصویری نباشند، اما نقطه قوت این دروس را می‌توان در بهنگام‌سازی بلادرنگ آنها دانست یعنی به محض ارائه درس در دانشگاه می‌توانید به نسخه رایگان آنلاین آن دسترسی داشته باشید. برای اطلاع سریع از دروس جدید می‌توانید مشترک خوراک (rss) آن شوید. برای مشاهده دروس آنلاین رایگان این دانشگاه به اینجـــــا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *