اعلام نحوه دریافت بورسیه تحصیلی در ژاپن

اعلام نحوه دریافت بورسیه تحصیلی در ژاپن

Research Studentsیا Kenkyu ryugakusei به ژاپنی، به دانشجویی اطلاق می‌شود که پس از اخذ لیسانس در کشور خود، به عنوان محقق در مقطع فوق لیسانس یا دکترا در دانشگاههای ژاپن، مشغول به تحصیل تخصصی باشد. توجه فرمائید پذیرفته شدگان در این دوره ابتدا به مدت یک یا دو سال به عنوان دانشجوی محقق به تحقیق پرداخته و پس از گذراندن امتحان ورودی به مقطع دکترا یا فوق لیسانس راه پیدا خواهند نمود. مدت اعطاء بورس به مدت زمان تحصیل در ژاپن بستگی دارد.
شرایط لازم برای تمدید بورس
در صورت پذیرفته شدن دانشجو از مرحله تحقیقاتی به دوره فوق لیسانس یا دکترا چنانچه به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته شود مدت زمان بورس تمدید خواهد شد. شایان ذکر است که برای تمدید مدت بورس از دوره تحقیقات به دوره رسمی، شرایط زیر لازم است.در صورت ورود به دوره دکترا درزیرشاخه‌های علوم ریاضی،مهندسی، پزشکی: از بدو ورود به ژاپن و شروع دوره تحقیقات (شامل دوره تحصیل زبان ژاپنی) یک سال بیشتر نگذشته باشد.در صورت ورود به دوره دکترا در زیرشاخه‌های علوم انسانی، اجتماعی و هنر: از بدو ورود به ژاپن و شروع دوره تحقیقات (شامل دوره تحصیل زبان ژاپنی) دو سال نگذشته باشد.
در صورت ورود به دوره فوق لیسانس در زیرشاخه‌های علوم ریاضی،مهندسی، تجربی: از بدو ورود به ژاپن و شروع دوره تحقِقات( شامل دوره تحصیل زبان ژاپنی) دو سال نگذشته باشد.
توجه فرمائید علاوه بر شرایط بالا، در صورت شناخته شدن به عنوان دانشجوی ممتاز (از نظر نمرات و غیره) تمدید بورس میسر می باشد.
مدارک مورد نیاز برای درخواست بورس
لطفاً توجه فرمائید نقص مدرک قابل قبول نمی باشد. مدارک حتما تایپ شوند.نسخه دست نویس مورد قبول نمی باشد.تقاضا میشود پیش از ارسال ، مدارک را تکمیل سپس ارسال فرمایید. سفارت ژاپن پاسخگوی سؤالات شما پیرامون کامل بودن یا نبودن مدارک نخواهد بود.از هر مدرک سه نسخه لازم بوده که دو نسخه از آن کپی می باشد (بجز عکس و امضاء). در صورت ارسال فقط یک یا دو نسخه از مدارک به دلیل نقص مدرک ، مدارک شما قابل قبول نمی باشد. لذا حتما سه نسخه از هر مدرک ارسال نمایید و علاوه بر این سه نسخه، یک نسخه را نیز نزد خود نگه دارید.