رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ارائه تسهیلات به دانشجویان معلول و با شرایط ویژه در سال ۹۵ در کنار تسهیلات دیگر به دانشجویان با شرایط عادی خبر داد.
به گزارش ایرنا، ذوالفقار یزدان مهر با اعلام این خبر گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی سعی کردیم از ظرفیت نهادهای عمومی و مردمی و خیرین استفاده کنیم، از این رو طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان داشتیم قرار شد که در کنار تسهیلات پرداختی صندوق رفاه، بنیاد مستضعفان هم در مناطق محروم حمایت ویژه‌ای را از دانشجویان انجام دهد.
وی افزود: بر این اساس با معرفی دانشجویان به بنیاد مستضعفان، آنها هر ترم به هر دانشجوی مجرد ۶ میلیون ریال و به هر دانشجوی متاهل ۸ میلیون ریال در قالب وام بنیاد علوی پرداخت می کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، یزدان مهر ادامه داد: همچنین در کنار این موضوع، بحث سبد غذایی به دانشجویان متاهل معرفی شده نیز ادامه دارد و عملیاتی می شود.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره تسهیلات به دانشجویان معلول و با شرایط ویژه اظهار داشت: سال ۹۵ از طریق مبلغی که در اختیار وزیر علوم تحقیقات و فناوری عالی بود، کمک‌های ویژه‌ای را به دانشجویان معلول و نیازمند انجام دادیم، یک وام ضروری هم برای دانشجویان مذکور داریم که بعد از تغییر و تحولات و تصویب در هیئت امنا، مبلغ و نوع وام اعلام می شود.
یزدان مهر در خاتمه درباره وام دکتری نیز یادآور شد: خوشبختانه سال گذشته به تمامی دانشجویان حایز شرایط که آزمون جامع را گذرانده بودند، ماهیانه مبلغ ۵ میلیون ریال و دانشجویانی که پژوهش های کاربردی داشتند ماهیانه مبلغ ۳ میلیون ریال پرداخت کردیم و امسال نیز با توجه به ردیفی در بودجه و درآمد اختصاصی که صندوق خواهد داشت سعی می‌کنیم هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت تعداد بیشتری از دانشجویان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.