جزئیات انتخاب رشته دکتری برای داوطلبان دانشگاه های دولتی و آزاد

کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های کنکور دکتری ۹۶ اعلام شد و داوطلبان مجاز می توانند در هر دو سایت سازمان سنجش و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۶ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای داوطلب (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی دارند.

امکان انتخاب ۵۰ کدرشته امتحانی در روزهای ۹ تا ۱۳ اردیبهشت

آن‌دسته از داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده اند باید از روز شنبه ۹ اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند.

داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام کرده، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را، از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب های خود اقدام کنند.

انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ دکتری از عصر چهارشنبه ۳۰ فروردین

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش از عصر روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۶ در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

اعلام اسامی معرفی شدگان به دانشگاهها برای مرحله دوم در هفته اول خرداد ۹۶

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم ( مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و…) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در هفته اول خرداد ماه ۹۶ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

جزئیات انتخاب رشته در مجموعه مدرسی معارف اسلامی

آن‌ دسته از داوطلبانی که با توجه به مفاد کارنامه نتایج اولیه، مجاز به انتخاب رشته در مجموعه مدرسی معارف اسلامی (کدرشته امتحانی ۲۱۸۰) شده و مایل به انتخاب کدرشته‌محل‌های مربوط به گرایش مدرسی معارف اسلامی هستند باید در مصاحبه شرکت کنند.

شرط ورود داوطلبان متقاضی در این کدرشته علاوه بر کسب نمره علمی لازم، احراز شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما و شرکت در آزمون دکتری، نتیجه مصاحبه‌ای است که توسط مدیریت جذب و ارزشیابی معاونت آموزشی، پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها انجام خواهد شد.

این‌دسته از داوطلبان چنانچه در ردیف معرفی‌شدگان دارای حدنصاب برای انجام مراحل مصاحبه قرار گیرند، لازم است حداکثر تا ۷ روز پس از اعلام نتایج معرفی‌شدگان (هفته اول خرداد ماه)، برای طی مراحل پذیرش به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزشی، پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی (به نشانی www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.

عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود. در گزینش نهایی وضعیت علمی داوطلبانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر نکنند و یا نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت فوق‌الذکر به صورت منفی به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

اعلام شرایط انتخاب رشته در کدرشته های دانشگاه آزاد

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاههای آزاد اسلامی هستند لازم است به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه و بر اساس اطلاعیه های مربوط که در سایت دانشگاه آزاد اطلاع رسانی خواهد شد اقدام کنند.

داوطلبان پس از دریافت کارنامه اعلام نتیجه درصورتی که درباره مندرجات آن سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۶ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در سایت این سازمان سوالات خود را مطرح کرده و از ارسال نامه پستی و یا مراجعه حضوری اکیداُ خودداری کنند.

به کلیه مکاتباتی (اینترنتی و یا غیراینترنتی) که بعد از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۶ در این خصوص واصل شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.