ظرفیت پذیرش در دکتری ۹۶ اعلام شد

ظرفیت پذیرش در دکتری ۹۶ اعلام شد

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کارنامه نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۶ از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۲۸ فروردین ۹۶۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون از تعداد ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۲۰۵ هزار و ۵۳۳ نفر معادل ۹۶.۵  درصد داوطلبان نسبت به مشاهده کارنامه نتیجه اولیه آزمون خود و تهیه پرینت از آن اقدام کرده اند.

توکلی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه اعلام شده دفترچه انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره ۲)  آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۶ از عصر چهارشنبه ۳۰ فروردین بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

وی یادآور شد: آن‌دسته از داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده اند باید از روز شنبه ۹ اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در دوره های روزانه و سایر دوره های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی ۱۴ هزار و ۴۱۴ نفر تعیین شده است که این ظرفیت بدون احتساب ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی اظهار داشت: داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام کرده، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را، از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب های خود اقدام کنند.

وی گفت: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم ( مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و…) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در هفته اول خرداد ماه ۹۶ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاههای آزاد اسلامی هستند لازم است به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه و بر اساس اطلاعیه های مربوط که در سایت دانشگاه آزاد اطلاع رسانی خواهد شد اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *